Nowy Nissan Qashqai zaprezentowany

Od 2007 roku Nissan sprzedał w Europie 3 mln sztuk Qashqaia, który spopularyzował ideę miejskich crossoverów. Producent ma oczywiście nadzieję kontynuować ten sukces, wraz z premierą trzeciej generacji modelu. Pierwsze egzemplarze mają wyjechać na drogi latem.

Nissan Qashqai
Nissan QashqaiInformacja prasowa (moto)

Nowy Qashqai jest pierwszym europejskim modelem Nissana, który powstał na platformie CMF-C. Pod względem wymiarów samochód zmienił się tylko symbolicznie. Ma teraz 4425 mm długości (+35), 1838 mm szerokości (+32), 1635 mm wysokości (+10 mm), a rozstaw osi wynosi obecnie 2666 mm (+20 mm). Można więc spodziewać się podobnej do poprzednika przestronności wnętrza. Producent wspomina, że miejsca na kolana dla pasażerów z tyłu przybyło o 28 mm, a nad głowami uzyskano dodatkowych 15 mm w obu rzędach siedzeń. Z kolei bagażnik powiększył się o 74 l, co daje 504 l całkowitej pojemności.

Wizualnie Qashqai przeszedł małą rewolucję... ale tylko częściowo. Z przodu, jak można było wnioskować po wcześniejszych zapowiedziach, pojawiły się światła do jazdy dziennej w kształcie bumerangu, łączące się z paskiem reflektorów głównych. Dzięki nim nie sposób będzie pomylić crossovera Nissana z innym autem również w nocy. Opcjonalnie światła będą wyposażone w matrycowe diody. Tymczasem z tyłu, auto bardzo przypomina poprzednika. Oczywiście światła są bardziej wyraziste i wyraźnie zachodzą na boki i po samym tym, można będzie rozróżnić generacje, ale na pierwszy rzut oka może to nie być takie proste.

Nowy Nissan Qashqai

Większy rozstaw osi, nowe 20-calowe obręcze kół i ostre linie boków.Oto nowy Nissan Qashqai.

Podobnie jak w przypadku dwóch poprzednich generacji tego samochodu, design nowego Nissana Qashqai powstał w europejskim studiu projektowym w Londynie w Wielkiej Brytanii. 
Trzecia generacja jest bardziej stonowana i nowoczesna. Widać to po kracie wlotu powietrza z motywem litery V oraz „pływającym dachu”.  
Sylwetka nowego crossovera jest bardziej zdecydowana dzięki wydatnym nadkolom, zwiększonemu rozstawowi osi i 20-calowym obręczom kół, które w modelu Qashqai pojawiły się po raz pierwszy. 
Nowy Nissan Qashqai  
Nowy Nissan Qashqai  
Rozstaw osi wzrósł o 20 mm, a długość całkowita została zwiększona o 35 mm. Nieznacznie wzrosła także wysokość samochodu (+25 mm), a jego szerokość zwiększyła się o 32 mm 
Nowy Nissan Qashqai  
Nowy Nissan Qashqai  
Nowy Nissan Qashqai  
Nowy Nissan Qashqai  
Nowy Nissan Qashqai  
Nowy Nissan Qashqai  
Nowy Nissan Qashqai  
Nowy Nissan Qashqai  
Nowy Nissan Qashqai  
Nowy Nissan Qashqai  
Nowy Nissan Qashqai  
Nowy Nissan Qashqai  
Nowy Nissan Qashqai  
Nowy Nissan Qashqai  
Nowy Nissan Qashqai  
Nowy Nissan Qashqai  
Nowy Nissan Qashqai  
Nowy Nissan Qashqai  
Nowy Nissan Qashqai  
Nowy Nissan Qashqai  
Nowy Nissan Qashqai  
Z przodu nowego modelu dumnie prezentuje się powiększona chromowana krata wlotu powietrza z motywem litery V z dodatkowym paskiem satynowego chromu 
Nowy Nissan Qashqai  

Poważnie zmieniło się za to wnętrze, gdzie znajdziemy wolnostojący ekran, a w konsekwencji niżej poprowadzoną deskę rozdzielczą. Sam ekran wbrew obecnym trendom zachował fizyczne przyciski oraz dwa pokrętła. Poniżej znajdziemy klasyczny panel klimatyzacji - coś co w nowych autach witamy z coraz większym entuzjazmem. Qashqai otrzymał także wirtualne zegary (ekran 12,3 cala), a dodatkowo można będzie zamówić wyświetlacz head-up o przekątnej 10,8 cala. Inną ciekawą nowością jest możliwość zamówienia masażu w przednich fotelach.

Nissan QashqaiInformacja prasowa (moto)

Współczesne trendy trafiły niestety pod maskę nowego Qashqaia i w jego gamie nie znajdziemy już silnika Diesla. Zamiast niego Nissan proponuje odmianę hybrydową, gdzie benzynowa jednostka 1.5 pełni rolę generatora prądu, a do napędzania kół służy motor elektryczny generujący 188 KM oraz 330 Nm. Całość trafia wyłącznie na przednie koła. Japończycy podkreślają, że zastosowano w tej wersji rozwiązania znane z elektryków, jak system e-Pedal, który pozwala na jazdę z wykorzystaniem wyłącznie pedału gazu.

Oferta napędów konwencjonalnych ogranicza się do doładowanej jednostki 1.3, wyposażonej w technologię mild hybrid. Dostępna ona będzie w dwóch wariantach - o mocy 140 oraz 158 KM. Pierwszą kupimy wyłącznie ze skrzynią manualną i napędem na przednie koła, a druga da możliwość zamówienia także bezstopniowej skrzyni Xtronic, a w połączeniu z nią domówić można będzie także napęd 4x4.

Nissan QashqaiInformacja prasowa (moto)

W układzie jezdnym nowego Qashqaia zastosowano klasyczne rozwiązanie - kolumny McPhersona z przodu i belkę skrętną z tyłu. Producent przewidział także zawieszenie wielowahaczowe z tyłu, ale występuje ono jedynie w wersji z napędem na wszystkie koła lub... przy zamówieniu 20-calowych felg.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas