Nowy Mini Cooper 5D dołącza do oferty. Dla pasażerów rozmiar ma znaczenie
Mini Cooper nowej generacji miał być dostępny tylko w wersji elektrycznej, ale z tego pomysłu szybko się wycofano. Poza wariantem bateryjnym w sprzedaży jest również odmiana spalinowa, która właśnie debiutuje w bardziej praktycznej, 5-drzwiowej wersji nadwozia. Dla pasażerów tylnego rzędu większy rozmiar będzie miał znaczenie.
Nowy Mini Cooper 5D. Pasażerowie odczują różnicę
Nowy Mini Cooper 5D ma 4036 mm długości, 1744 mm szerokości i 1464 mm wysokości. Względem 3-drzwiowej wersji nadwozia ma więc o 160 mm dłuższe nadwozie i o 72 mm większy rozstaw osi (2567 mm). Większy gabaryt bezpośrednio przekłada się na ilość miejsca w kabinie i przestrzeń bagażową, która liczy 275 litrów (+65 litrów względem wersji 3-drzwiowej). Po złożeniu tylnej kanapy pojemność bagażnika można zwiększyć ze standardowych 275 do 925 litrów (+200 litrów względem wersji 3-drzwiowej.
Wymiary | MINI Cooper 3D | MINI Cooper 5D |
---|---|---|
Długość | 3876 mm | 4036 mm |
Wysokość | 1432 mm | 1464 mm |
Szerokość | 1744 mm | 1744 mm |
Rozstaw osi | 2495 mm | 2567 mm |
Poj. bagażnika | 210-725 l | 275-925 l |
Nowy Mini Cooper 5D. Większy tylko z silnikiem spalinowym
Pięciodrzwiowy wariant, podobnie jak jego mniejszy odpowiednik, jest dostępny w wersji C i S. W jednej i w drugiej za za przenoszenie momentu obrotowego na przednie koła odpowiada automatyczna, 7-stopniowa przekładnia automatyczna. W odróżnieniu jednak od odmiany 3-drzwiowej, nowa 5-drzwiowa nie występuje na tę chwilę w wariantach elektrycznych.
Pierwsza jest napędzana 3-cylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 1,5-litra, który generuje moc 156 KM (przy 4900-6500 obr./min.) i 230 Nm momentu obrotowego (przy 1500-4600 obr./min.). W słabszym wydaniu pierwsza “setka" pojawia się równo po 8 sekundach, a prędkość maksymalna to 225 km/h. Trzydrzwiowy wariant jest nieco szybszy, bowiem przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,7 sekundy.
Mocniejszy wariant napędza 4-cylindrowy “benzyniak" o pojemności 2-litrów, generujący moc 204 KM (przy 5000-6500 obr./min.) i 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego (przy 1450-4500 obr./min). W efekcie sprint od 0 do 100 km/h zajmuje mu 6,8 sekundy, a prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie wynosi 242 km/h. Trzydrzwiowy odpowiednik tej wersji potrzebuje do osiągnięcia “setki" 6,6 sekundy.
Wersja | Cooper 5D C | Cooper 5D S |
---|---|---|
Silnik | R3, 1499 cm3 | R4, 1998 cm3 |
Skrzynia biegów | automatyczna, 7-biegowa | automatyczna, 7-biegowa |
Napęd | FWD, na przednią oś | FWD, na przednią oś |
Moc (KM) | 156 KM | 204 KM |
Moment obrotowy (Nm) | 230 Nm | |
0-100 km/h (s) | 8,0 s. | 6,8 s |
Prędkość maksymalna | 225 km/h | 242 km/h |
Nowy Mini Cooper 5D. Nowoczesny minimalizm
Poza wymiarami kabina się nie zmieniła. W kokpicie pierwsze skrzypce gra wyświetlacz OLED z nowym systemem multimedialnym Mini 9. W jego górnej części wyświetlane są informacje dotyczące pojazdu tj. prędkość i zużycie paliwa, zaś niżej ułożone są widżety do sterowania różnymi funkcjami auta. Na samym dole można z kolei znaleźć skróty kierujące do nawigacji, multimediów, ustawień telefonu czy klimatyzacji.
Pod okrągłym ekranem wymiarów niewielkiej pizzy (240 mm) znajdziemy zestaw fizycznych przełączników, selektor trybów jazdy czy indukcyjną ładowarkę. Opcjonalnie dostępny jest też wyświetlacz HUD (Head-Up Display), który wyświetla wszystkie istotne informacje w bezpośrednim polu widzenia kierowcy.
Nowy Mini Cooper 5D. Wersje wyposażenia
Pięciodrzwiowy wariant Mini Coopera jest dostępny w 11 kolorach nadwozia i w kilku wersjach wyposażenia - Essential, Classic, Favoured i JCW. Standardowa linia “Essential" podkreśla minimalistyczny wygląd i wyróżnia się takimi elementami jak logo w kolorze “Vibrant Silver". W odmianie “Classic" dach można wybrać w kolorze czarnym lub białym, a także w wykończeniu Multitone z unikalnym gradientem kolorów.
W linii Favoured zarówno obramowanie atrapy chłodnicy jak i poszczególne elementy stylistyczne wykonane są w kolorze Vibrant Silver. Linia stylistyczna JCW podkreśla sportową stronę auta. Wyróżniają ją efektowne dyfuzory z przodu i z tyłu, a także obramowanie atrapy chłodnicy i logo JCW w błyszczącej czerni, nawiązujące do historii sportów motorowych Mini. W tej linii kontrastujący dach dostępny jest wyłącznie w kolorze Chili Red.
W zależności od wybranej wersji różni się także wnętrze nowego Mini Cooper 5D. W podstawowej linii “Essential" dostajemy czarne fotele sportowe z wzorzystą tkaniną Multitone i dopasowanym kolorystycznie paskiem tkaniny na desce rozdzielczej. W wariancie “Classic" dwuramienna kierownica zastąpiona jest wersją trójramienną z nowym paskiem tekstylnym zamiast dolnego ramienia, a dzianina 2D w kolorze szarym i czarnym na desce rozdzielczej i drzwiach stanowi kontrast dla tapicerki siedzeń z syntetycznej skóry.
W linii “Favoured" sportowe fotele obite perforowanym materiałem “Vescin" są dostępne w dwóch kolorach i z tradycyjnymi przeszyciami. Wnętrze w tej odmianie wyróżnia dwukolorowy wzór w pepitkę. Z kolei w topowej odmianie “JCW" (John Cooper Works) otrzymujemy mieszankę tapicerki materiałowej i skóry syntetycznej. W tym wydaniu sportowe fotele z czerwonymi szwami pasują do kolorystyki deski rozdzielczej i boczków drzwi.
Nowy Mini Cooper 5D. Ceny w Polsce
Nowego Mini Cooper 5D można już zamawiać w polskich salonach. Ceny 5-drzwiowego wariantu w wersji “Essential" zaczynają się od 115 900 zł za wersję “C" (156 KM) i od 128 900 zł za wersję “S" (204 KM). Kolejne wersje wyposażeniowe są stosunkowo droższe. Topowa odmiana “JCW" z mocniejszym 4-cylindrowym silnikiem kosztuje od 160 300 zł.
Wersja | Essential | Classic | Favoured | JCW |
---|---|---|---|---|
Cooper 5D C (156 kM) | od 115 900 zł | od 125 000 zł | od 134 700 zł | od 147 300 zł |
Cooper 5D S (204 KM) | od 128 900 zł | od 138 000 zł | od 147 700 zł | od 160 300 zł |