Nowy Lexus RX330

Luksusowy pojazd SUV w ofercie Lexusa otrzymał nową twarz. Najnowsza wersja modelu RX330 zadebiutuje już jutro na salonie samochodowym w Detroit. Auto otrzymało zmienioną linię nadwozia, poprawiony układ jezdny, nowoczesne technologie dbające o bezpieczeństwo i komfort jazdy, 5-biegową automatyczną przekładnię oraz 3,0-litrowy silnik V6 spełniający surowe normy czystości spalin EURO IV.

Nowy Lexus RX330 (kliknij)
Nowy Lexus RX330 (kliknij)INTERIA.PL

W Europie Lexus RX330 zadebiutuje podczas marcowego salonu w Genewie, a do sprzedaży powinien trafić w maju 2003 roku. TUTAJ zdjęcia nowego Lexusa.

INTERIA.PL

Nowy model RX330 jest jeszcze bardziej wyrafinowany niż jego poprzednik. O ile grill chłodnicy i światła nawiązują do obecnie produkowanego modelu, o tyle tylna część auta (okolice słupka) prezentuje już zupełnie nową filozofię, nawiązującą do najnowszych modeli w ofercie Lexusa. RX330 ma długość 4730 mm i jest o 155 mm dłuższy od swojego poprzednika. Auto urosło też na szerokość (o 25 mm) i otrzymało większy rozstaw osi (o 100 mm), co zaowocowało dodatkową przestrzenią dla pasażerów i ich bagażu.

Nowy SUV wyposażony został w nowoczesne zawieszenie pneumatyczne na wszystkich czterech kołach (montowane jako opcja). Zapewnia ono większy komfort (funkcja automatycznego poziomowania się pojazdu), jak również poprawia kontrolę podczas jazdy. Dzięki niemu kierowca może wybrać jeden z dwóch wariantów wysokości zawieszenia w zakresie 45 mm, odpowiedni na dany typ nawierzchni.

INTERIA.PL

Ustawienie "Lo" obniża auto o 15 mm zapewniając tym samym lepsze właściwości jezdne (ta funkcja uruchamia się automatycznie po przekroczeniu prędkości 95 km/h), natomiast opcja "Hi" podnosi pojazd o 30 mm co zdecydowanie ułatwia poruszanie się w trudnym terenie. Kiedy zaś wyłączymy silnik Lexus RX330 automatycznie obniża się o 30 mm ułatwiając wejście do i wyjście z pojazdu.

Europejska wersja RX330 wyposażona zostanie w 3,0-litrowy silnik V6 wykorzystywany już we wsześniejszym modelu. Jednostka przeszła jednak pewne modyfikacje i dysponuje teraz większą mocą (204 KM), a równocześnie mniejszym zużyciem paliwa oraz niską emisją szkodliwych substancji. W przypadku nowego modelu prędkość maksymalna wzrosła ze 180 do 200 km/h.

Silnik: 24 zawory DOHC

Pojemność: 2995 ccm

Moc maksymalna: 204 KM przy 5600 obr/min

Moment obrotowy: 290 Nm przy 4500 obr/min

Norma emisji spalin: Euro IV

Skrzynia biegów: 5-biegowa automatyczna

z sekwencyjną zmianą przełożeń

Hamulce: wentylowane tarcze 319 mm z przodu

wentylowane tarcze 288 mm z tyłu

Wymiary nadwozia:

- długość: 4730 mm

- szerokość: 1845 mm

- wysokość: 1680 mm

1665 mm - zwieszenie pneumatyczne

- rozstaw osi: 2715 mm

Prędkość maksymalna: 200 km/h

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas