Nowy Hyundai Genesis. Trafi do Europy
Na specjalnym pokazie w Seulu Hyundai zaprezentował nową generację modelu Genesis - dużego sedana zaliczanego do segmentu premium.

Premiera była niezwykle huczna - wzięło w niej udział ponad 1000 zaproszonych gości na czele z premierem koreańskiego rządu.
Co ciekawe, pierwszego dnia zebrano już 3,5 tys. zamówień na nowy pojazd, podczas gdy Koreańczycy chcą rocznie sprzedawać 62 tys. egzemplarzy Genesisa, z tego 32 tys - w Korei.
Nowy Hyundai Genesis ma 499 cm długości, 189 cm szerokości i 148 cm wysokości. W stosunku do poprzednika znacznie, bo o 7,5 cm wydłużono rozstaw osi, który obecnie wynosi 301 cm. To gwarantuje pokaźną ilość miejsca w kabinie.
Samochód jest wyposażony we wszelkie osiągnięcia zakresie bezpieczeństwa. Na pokładzie znalazł się m.in. system automatycznego hamowania (AEB), monitorowania martwego kąta (BSD), pasa ruchu (LDWS) czy adaptacyjny tempomat wykorzystujący technikę radarową.

Wybór jednostek napędowych jest szeroki, chociaż będzie nieco zróżnicowany w zależności od rynku. Generalnie do Genesisa będą trafiały jednostki V6 o pojemnościach 3.0, 3.3 i 3.8 i mocach odpowiednio 257, 282 i 315 KM. Na szczycie gamy stoi silnik 5.0V8 o mocy 425 KM. Wszystkie jednostki napędowe współpracują z ośmiostopniową skrzynią automatyczną i napędzają tylną oś lub - po raz pierwszy w Genesisie - wszystkie koła.

Co warto odnotować, Hyundai zamierza sprzedawać nowy model nie tylko w USA i Korei, ale również w Europie.