Nowy Ford Fiesta w szczegółach
Wczoraj poznaliśmy kształty kolejnej, siódmej już, generacji Fiesty. Przedstawiciele Forda uchylili również rąbka tajemnicy okrywającej zastosowane w pojeździe rozwiązania techniczne. Jakie nowości czekają klientów w salonach?

Nowa Fiesta mierzy 4040 mm długości i 1734 mm szerokości. Auto jest więc aż o 71 mm dłuższe i o 12 mm szersze od poprzednika. O 4 mm powiększono rozstaw osi, który wynosi teraz dokładnie 2493 mm. Koła rozstawione są też szerzej niż w poprzedniej generacji.
Dzięki zastosowaniu większej liczby zgrzewów - w stosunku do odchodzącej generacji - aż o 15 proc. poprawiono sztywność skrętną karoserii. Na większą precyzję prowadzenia wpływać ma też system Electronic Torque Vectoring Control. Ten przyhamowuje wewnętrzne koło w czasie pokonywania zakrętów, co przekłada się na lepszą o 10 proc. przyczepność. Ford podkreśla również "najlepszy w klasie" poziom wygłuszenia wnętrza. Przy prędkości 100 km/h auto jest o 7 proc. cichsze od poprzednika.
Paletę jednostek napędowych otwiera wolnossący, trzycylindrowy benzynowy motor 1,1 l. Jednostka oferowana będzie w dwóch wariantach mocy (70 KM i 85 KM) i występować ma z nowymi, pięciostopniowymi skrzyniami biegów. Silnik zastąpi w cennikach przestarzałą, czterocylindrową jednostkę 1,25 l.
Wyżej w hierarchii stoi - wielokrotnie nagradzana - turbodoładowana, trzycylindrowa jednostka 1,0 l EcoBoost. Silnik występować ma w trzech wariantach mocy (100 KM, 125 KM i 140 KM) i standardowo występować będzie z sześciostopniową, ręczną przekładnią. Na życzenie nabywców podstawowa odmiana o mocy 100 KM może być wyposażona w automatyczną, sześciostopniową skrzynię biegów obsługiwaną łopatkami przy kierownicy.

Dla zwolenników oszczędnej jazdy przewidziano wysokoprężny motor 1,5 l TDCI. W tym przypadku klienci będą mieli do wyboru odmianę o mocy 85 KM (o 10 KM więcej niż w poprzedniku) i 120 KM - obie sprzęgane z ręczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach.

Ford nie podał jeszcze dokładnych specyfikacji dotyczących poszczególnych wersji wyposażeniowych nowej Fiesty. Auto oficjalnie zadebiutować ma na marcowym salonie motoryzacyjnym w Genewie. Samochód trafi do sprzedaży w pierwszej połowie przyszłego roku.
