Nowe elektryczne Subaru Solterra
Oprac.: Maciej Flis-Flisiński
Subaru Solterra to pierwszy elektryczny pojazd japońskiej marki. Model ten jest wynikiem ścisłej współpracy z koncernem Toyota.

Solterra jest kolejnym w gamie Subaru "klonem" modelu Toyoty. Wcześniej Toyota wraz z Subaru wspólnie opracowali sportowe coupe, które sprzedawano jako Toyotę GT86 i Subaru BRZ. Tym razem Subaru skorzystało z modelu opracowanego przez Toyotę - Solterra to nic innego, jak Toyota bZ4X z innym logo i zmienionymi detalami.
Główną różnicą w wyglądzie jest pas przedni. Zamiast pełnej powierzchni z przodu, Subaru wykorzystało element imitujący osłonę chłodnicy. Dodatkowo przy dolnej krawędzi zderzaka zamontowano lampy oraz większy wlot powietrza.
Z tyłu Solterra jest prawie identyczna jak bZ4X. Jedyna różnica to światła, które zyskały dodatkową świetlną listewkę. Znalezienie jej jest dobrym ćwiczeniem na spostrzegawczość.

Pod względem osiągów nie ma niespodzianek, napęd obu modeli jest identyczny - silnik elektryczny rozwija 204 KM i 265 Nm momentu obrotowego. Zasięg na jednym ładowaniu wynosić będzie ok. 450 km.

Subaru Solterra trafi do sprzedaży w połowie 2022 roku. Samochód będzie można kupić również w Europie.
***