Nowa, brazylijska generacja fiata palio

Palio to jeden z pierwszych tzw. "globalnych" samochodów Fiata. Pierwsza generacja auta zadebiutowała w 1996 roku.

Nowy fiat palio
Nowy fiat palioInformacja prasowa (moto)

Samochód produkowany był aż w pięciu fabrykach włoskiego koncerny na całym świecie, do Polski trafiła jego odmiana z nadwoziem kombi - palio weekend. Swego czasu, w naszym kraju niezwykle popularny był również budowany w oparciu o palio, nieco pokraczny sedan znany Europejczykom pod nazwą siena.

Gdy moda na czterodrzwiowe limuzyny budowane w oparciu o płyty podłogowe aut segmentu B przebrzmiała, palio i jego techniczne bliźniaki zniknęły z rynków Starego Kontynentu. Od 2004 roku kolejne generacje tego modelu powstają wyłącznie w Brazylii. Na tamtejszym rynku pojazd jest prawdziwym hitem - do tej pory Włochom udało się sprzedać już przeszło 2,5 mln egzemplarzy.

Włoski koncern zaprezentował właśnie kolejną, piątą już generację, palio. Stylistyka auta - które śmiało określić można mianem lowcost'a - może się podobać. W nowoczesnym nadwoziu odnajdziemy typowe dla tego producenta akcenty, jak np. osłonę chłodnicy wzorowaną na modelu punto evo. Również wnętrze, mimo że dominuje w nim szary plastik, nie daje powodów do narzekań - w zależności od wybranej wersji wyposażenie obejmować może m.in. : cztery poduszki powietrzne, klimatyzację, komputer pokładowy, wielofunkcyjną kierownicę, tempomat czy automatyczne wycieraczki z sensorem deszczu.

Informacja prasowa (moto)

Samochód oferowany będzie w Brazylii w trzech wariantach: attractive, essence i sporting. Do napędu służyć może jeden z trzech silników benzynowych o pojemnościach: 1,0 l., 1,4 l. lub 1,6 l. W zależności od wersji - pierwszy rozwija moc 73 lub 75 KM. Drugi - większy - dysponuje 85 lub 88 KM. Najmocniejsza jednostka - 1,6 l. - wyposażona w szesnastozaworową głowicę dostarcza 115 lub 117 KM.

Informacja prasowa (moto)

Czy Fiat zdecyduje się na sprzedaż auta poza rynkiem brazylijskim? W światowej stolicy samby nowe palio wycenione zostało na 31 tys. R$, czyli - w przeliczeniu - ok. 55 tys. zł. Biorąc pod uwagę polskie zarobki to dużo, ale w Brazylii 29 tys. R$ (ok. 52. tys. zł) zapłacić trzeba za podstawowy model renault sandero (na tamtejszym rynku nie występuje marka Dacia). Teoretycznie - można więc sądzić, że gdyby nowe palio trafiło np. do Polski, jego cena oscylowałaby w okolicach 30 tys. zł. Póki co, szanse na taki scenariusz są jednak niewielkie. Już za 32 tys. zł w polskim salonie kupić można np. nowe grande punto.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas