Nissan Leaf EV

Zgodnie z zapowiedziami Nissan zaprezentował swój najnowszy pojazd o zerowej emisji spalin. Elektryczny Leaf EV trafić ma do salonów już w 2012 roku.

Nissan Leaf EV
Nissan Leaf EVInformacja prasowa (moto)

Pięciomiejscowy hatchback segmentu C zaprojektowany został tak, by z powodzeniem wypełniać mógł funkcję rodzinnego samochodu do codziennej jazdy.

Napędzany energią elektryczna zmagazynowaną w litowo-jonowych akumulatorach pojazd ma zasięg 160 km (100 mil), dzięki czemu zaspokoić ma potrzeby większości użytkowników. Badania dowodzą bowiem, że ponad 80 % kierowców pokonuje mniej, niż 100 km dziennie.

Elektryczny silnik (zamontowany po z przodu po lewej stronie) dostarcza 80 kW (107 KM) mocy, dynamiczną jazdę zapewnia moment obrotowy 290 Nm, który dostępny jest już od najniższych obrotów. Prędkość maksymalna 140 km/h nie jest może imponująca, ale duży moment obrotowy pozwala sądzić, że kierowca leaf EV nie będzie narzekać na dynamikę. 48 litowo-jonowych baterii zamontowano pod podłogą, co korzystnie wpłynęło na rozłożenie masy pojazdu.

Informacja prasowa (moto)

Co ważne samochód naładować można bezpośrednio z garażowego gniazdka, pełny cykl trwa mniej, niż 8 godzin. Imponująca jest jednak możliwość szybkiego ładowania. Naładowanie baterii do poziomu 80% trwa około 30 minut, krótkotrwałe - 10 minutowe doładowanie - zapewnia autu zasięg około 50 km. Niestety wymaga to dostępu do specjalnego trójfazowego prostownika, którego koszt to - bagatela - 45 tys. dolarów. Nissan - zgodnie ze swoją długoterminową strategią - zaczął już instalowanie tego typu urządzeń w różnych miastach na całym świecie.

Informacja prasowa (moto)

Co ciekawe bateria akumulatorów waży około 200 kg. Nissan zastrzega jednak, że masa pojazdu gotowego do jazdy będzie mniejsza, niż podobnej klasy auta z tradycyjnym układem napędowym. Masę baterii rem kompensuje bowiem mniejsza masa samej jednostki napędowej, oraz brak konieczności stosowania ciężkich przekładni.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas