Mini roadster. Czy zagrozi pozycji mazdy mx-5?

Brytyjsko-niemiecka koalicja z Mini postanowiła odebrać klientów najlepiej sprzedającemu się roadsterowi świata - mazdzie MX-5.

Mini roadster
Mini roadsterInformacja prasowa (moto)

Przedstawiciele angielskiej marki opublikowali właśnie pierwsze oficjalne zdjęcia produkcyjnej wersji mini roadster.

Samochód mierzy 3 738 mm długości, 1 638 mm szerokości i 1 390 mm wysokości. Nadwozie jest więc o 3 mm krótsze, 47 mm węższe i 25 mm niższe od mini w wersji cabrio, na którym auto w znacznej mierze się opiera.

Dwumiejscowe auto wyposażono w materiałowy dach, który chowany jest do specjalnego luku znajdującego się za fotelami.

Auto oferowane będzie z benzynowym silnikiem o pojemności 1,6 l. dostępnym w trzech wariantach mocy. Najsłabsza, wolnossąca odmiana rozwijać ma 121 KM. Mocniejsza, wspomagana sprężarką typu twin-scroll wersja cooper s dysponować ma mocą 181 KM. Topowa odmiana - John Cooper Works - oferować będzie aż 208 KM.

Informacja prasowa (moto)

Amatorzy jednostek wysokoprężnych będą się mogli zdecydować na 2,0-litrowego diesla o mocy 141 KM. Auto z tym silnikiem przyspieszać ma do 100 km/h w 8,1 s. i rozpędzać się do prędkości maksymalnej 210 km/h.

Standardowo moc przenoszona będzie za pośrednictwem sześciostopniowej, ręcznej skrzyni biegów. Za wyjątkiem odmiany John Cooper Works, dostępne będą również sześciostopniowe przekładnie automatyczne.

Informacja prasowa (moto)

Przedstawiciele Mini twierdzą, że auto zjednywać ma sobie klientów świetnymi właściwościami jezdnymi. Sztywność skrętna nadwozia dorównuje - podobno - wersji coupe, materiałowy dach wpływa jednak korzystnie na obniżenie środka ciężkości. W przeciwieństwie do mazdy MX-5, mini roadster nie może się jednak pochwalić idealnym rozkładem mas - większa część ciężaru konstrukcji spoczywa bowiem na przedniej osi.

Samochód zadebiutuje oficjalnie na styczniowym Detroit Motor Show. Auto pojawi się w salonach wiosną 2012 roku. W Wielkiej Brytanii, za podstawowy model - cooper - zapłacić trzeba będzie ok. 18 tys. funtów (ok. 88 tys. zł).

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas