Mercedes Citan - premiera nowej generacji

Nowy Citan zadebiutował jednocześnie w wersji osobowej oraz towarowej, a także z silnikami spalinowymi oraz w wersji elektrycznej.

Mercedes Citan
Mercedes CitanInformacja prasowa (moto)

Mercedes Citan, tak jak poprzednio, bazuje na Renault Kangoo, ale niemiecki producent zadbał o to, żeby stylistyka nie dawała wątpliwości, z autem jakiej marki mamy do czynienia. Auto ma długość 4498 mm, a jego rozstaw osi wynosi 2716 mm. Mercedes podkreśla, że możliwości przewozowe znacznie poprawiły się w porównaniu do poprzednika i w wersji towarowej przewieziemy nawet 2900 l oraz ładunek o długości 305 cm, co jest możliwe dzięki dodatkowym opcjom aranżacji wnętrza.

Oprócz stałej ściany działowej (dostępnej z szybą i bez), między kabiną kierowcy a przestrzenią ładunkową, nowy Citan furgon dostępny jest również z wersją składaną. Ta opcja sprawdziła się już w poprzednim modelu i od tego czasu została zoptymalizowana. Jeśli konieczne jest przetransportowanie długich przedmiotów, kratkę po stronie pasażera można obrócić o 90 stopni, a następnie złożyć w kierunku fotela kierowcy i zablokować. Fotel pasażera można z kolei złożyć, aby uzyskać płaską powierzchnię. Kratka zabezpieczająca jest wykonana ze stali i służy do ochrony kierowcy i pilota przed niekontrolowanym przemieszczaniem się ładunku.

Mercedes CitanInformacja prasowa (moto)

Samo wnętrze jest oczywiście bardziej nowoczesne i tutaj także niełatwo dopatrzeć się pokrewieństwa z francuskim modelem. Jedynie panel klimatyzacji został zapożyczony oraz ogólny układ deski rozdzielczej z wysoko umieszczoną dźwignią zmiany biegów. Pozostałe elementy są typowe dla Mercedesa - czy to zegary z dużym kolorowym ekranem komputera pokładowego czy też wielofunkcyjna kierownica z dwoma touchpadami. Również system multimedialny korzysta z najnowszego oprogramowania - zachowano nawet zaawansowaną funkcję obsługi głosowej, aktywowaną hasłem "Hej, Mercedes".

Mercedes CitanInformacja prasowa (moto)

W momencie wprowadzenia na rynek gama silników nowego Citana będzie składać się z trzech wersji wysokoprężnych i dwóch benzynowych. Diesel to jednostka 1.5 CDI o mocach 75, 95 oraz 116 KM, a z kolei "benzyniaki" korzystają z silnika 1,33 l generującego 102 lub 131 KM. Natomiast w przyszłym roku dołączy do nich eCitan, czyli odmiana elektryczna. Ma ona pozwalać na przejechanie do 285 km na jednym ładowaniu, a możliwości przewozowe mają pozostać niezmienione.

Mercedes Citan 2021

Mercedes Citan 
Mercedes Citan 
Mercedes Citan 
Mercedes Citan 
Mercedes Citan 
Mercedes Citan 
Mercedes Citan 
Mercedes Citan 
Mercedes Citan 
Mercedes Citan 
Mercedes Citan 
Mercedes Citan 
Mercedes Citan 
Mercedes Citan 
Mercedes Citan 
Mercedes Citan 
Mercedes Citan 
Mercedes Citan 
Mercedes Citan 
Mercedes Citan 
Mercedes Citan 
Mercedes Citan 
Mercedes Citan 
Mercedes Citan 
Mercedes Citan 
Mercedes Citan 
Mercedes Citan 
Mercedes Citan 
Mercedes Citan 

Mercedes podkreśla, że nowy Citan, chociaż jest modelem o charakterze użytkowym, oferuje bardzo bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa. Standardowo otrzymamy w nim asystenta ruszania pod górę, asystenta bocznego wiatru oraz system ostrzegający o zmęczeniu. Opcjonalnie można je rozszerzyć o asystenta układu hamulcowego, utrzymania pasa ruchu, martwego punktu i limitu prędkości z wykrywaniem znaków oraz adaptacyjny tempomat z funkcją autonomicznej jazdy w korkach.

Mercedes Citan 2021 
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas