Mercedes-Benz na salonie w Genewie

Na stoisku Mercedesa na tegorocznym międzynarodowym salonie motoryzacyjnym w Genewie zaprezentowane zostaną najnowsze propozycje niemieckiego producenta.

Mercedes CLK kabriolet (kliknij)
Mercedes CLK kabriolet (kliknij)INTERIA.PL

Będą to światowe premiery w czterech grupach modeli: Klasa CLK - nowy kabriolet dla czworga pasażerów, Klasa SLK - "Final Edition" z luksusowym wyposażeniem, Klasa E - limuzyna kategorii hightech z wydajnym silnikiem wysokoprężnym oraz Klasa CL - 612 KM mocy w dwunastocylindrowym silniku nowego CL 65 AMG.

Pod względem designu, techniki, wyposażenia i wrażeń z jazdy nowy kabriolet CLK wysuwa się na czoło swojej klasy. Ten odkryty samochód oferowany jest z pięcioma silnikami, co w tym segmencie rynku daje klientom największe możliwości wyboru mocy w zakresie od 120 kW/163 KM do 270 kW/367 KM i jako jedyny kabriolet w swojej klasie dostępny jest też z ośmiocylindrowymi jednostkami napędowymi. Poza tym nowy kabriolet CLK może się poszczycić najlepszą aerodynamiką (współczynnik oporu powietrza wynosi 0,30 cx), a udostępniając 390 litrów przestrzeni bagażowej (wg metody pomiaru VDA) zapewnia największą objętość bagażnika wśród kabrioletów czteromiejscowych. Składany dach nowej konstrukcji otwiera się i zamyka całkowicie automatycznie za naciśnięciem przycisku albo z pilota.

Przy wyposażeniu w około 15 dodatkowych elementów, zwiększających bezpieczeństwo i komfort, seryjne wersje kabrioletu CLK w porównaniu z poprzednim modelem reprezentują wartość powiększoną o 2400 euro. Do seryjnego wyposażenia należą np.: automatyczna klimatyzacja, radio samochodowe, czujnik deszczu, asystent świateł, zdalne sterowanie dachu, pokryta skórą kierownica na kolumnie o regulowanej wysokości oraz naprowadzacze pasów dla kierowcy i pasażera.

INTERIA.PL

Szczególnego rodzaju wrażeń z jazdy dostarcza również wersja "Final Edition" odnoszącego rynkowe sukcesy roadstera SLK. Ten specjalny model, wyposażony został w elektronicznie składany twardy dach (variodach), elektroniczny system stabilizacji pojazdu (ESP), asystenta hamowania, boczne poduszki i inne techniczne rozwiązania Klasy SLK. W oczy rzuca się atrapa chłodnicy pokryta metalizowanym lakierem w kolorze srebrzystochromowym oraz 16-calowe felgi z lekkich stopów. Wnętrze "Final Edition" dysponuje nowo ukształtowanymi sportowymi fotelami pokrytymi skórą Nappa, dostępną w czerni lub klasycznej czerwieni. Taki sam wysokiej jakości naturalny materiał zdobi również górne fragmenty tapicerki drzwi i pałąki przeciwkapotażowe. Dla centralnej konsoli, otoczenia dźwigni zmiany biegów i osłon klamek designerzy Mercedesa zaprojektowali dekoracyjne powierzchnie z aluminium szczotkowanego do połysku. Tablica z zegarami od seryjnego roadstera SLK różni się srebrnymi nadrukami na tarczach i metalizowanymi kolorami powłoki przycisków do nastawiania czasu i dziennego licznika kilometrów. "Final Edition" Klasy SLK dostępna będzie od marca 2003 roku.

INTERIA.PL

Najmocniejsza na świecie wysokoprężna jednostka napędowa VS do samochodów osobowych dostępna będzie na rynku wiosną 2003 roku w autach Mercedes-Benz Klasy E. Silnik biturbo z bezpośrednim wtryskiem common-rail z pojemności 3996 ccm osiąga moc 191 kW/260 KM, co dzięki optymalizacji detali silnika, chłodzenia powietrza w układzie doładowania i wydechu oznacza zwyżkę mocy w nowym E 400 CDI o 7 kW/10 KM w porównaniu z silnikiem wysokoprężnym V8 z Klas S, M i G. Także maksymalny moment obrotowy wynoszący 560 Nm uzyskiwanych w zakresie między 1700-2600 obr/min należy zaliczyć do najlepszych osiągnięć wśród samochodów osobowych z silnikami diesla. Umożliwia on ostre przyspieszenia w różnych zakresach prędkości.

Prędkość 100 km/h model E 400 CDI osiąga w 6,9 sekundy, a 6,7 sekundy potrzebuje na przyspieszenie od 60 do 120 km/h. Prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h. W europejskim cyklu jazdy łączne zużycie paliwa wynosi 9,4 l/100 km. Dzięki temu E 400 CDI przy pojemności zbiornika 80 litrów na jednym zatankowaniu pokonuje trasę 850 kilometrów. Do seryjnego wyposażenia nowego E 400 CDI oprócz pięciobiegowej automatycznej przekładni należy również sterowany elektronicznie system amortyzatorów pneumatycznych AIRMATIC DC (Dual Control), czterostrefowa klimatyzacja THERMOTRONIC, 17-calowe felgi ze stopów metali lekkich oraz parametryzowane wspomaganie kierownicy.

INTERIA.PL

Z fabryki Mercedes-AMG pochodzi inny samochodowy majstersztyk, świętujący w Genewie światową premierę: nowy CL 65 AMG kontynuuje zaszczytne tradycje aut dwunastocylindrowych Mercedes-AMG, mając pod maską nowoczesną jednostkę V12, wywołującą niesamowite wrażenie ze względu na niespotykaną charakterystykę mocy: dzięki doładowaniu biturbo silnik rozwija moc 450 kW/612 KM i już od 2000 obr/min udostępnia potężny moment obrotowy 1000 Nm. Dzięki temu CL 65 AMG nadal jest najsilniejszym modelem AMG.

Wyposażony w tak mocną dwunastocylindrową jednostkę napędową AMG Coupe uzyskuje osiągi rasowych samochodów sportowych: od 0-100 km/h ten samochód rozpędza się w zaledwie 4,5 sekundy (dane tymczasowe); prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.

Podstawę silnika AMG stanowi dwunastocylindrowa jednostka Mercedes-Benz Klasy S. Oprócz zwiększenia pojemności skokowej z 5513 do 5980 ccm do wzrostu mocy i momentu obrotowego w nowym CL 65 AMG przyczyniło się jeszcze kilka innych rozwiązań. Inżynierowie z AMG powiększyli średnicę cylindra z 82 do 82,6 milimetrów, wydłużyli o 6 mm skok wału korbowego, wynoszący teraz 93 milimetry i zwiększyli ciśnienie turbodoładowania do maksymalnego poziomu 1,5 bara. Ponadto zastosowali kute tłoki, łożysko główne i łożyska korbowodów z materiałów o ekstremalnej odporności na temperaturę i ciśnienie oraz powiększyli otwory zaworów wtryskowych, uzyskując w ten sposób lepszy przepływ paliwa. Przenoszenie mocy zapewnia pięciobiegowa przekładnia automatyczna z funkcją SPEEDSHIFT, przełączana z kierownicy. Nad nadzwyczajnym momentem obrotowym silnika V12 udaje się zapanować dzięki dostosowaniu różnych elementów przekładni, mechanizmu różnicowego tylnej osi, wałów napędowych i układów nośnych kół.

Tak jak wszystkie modele Klasy CL, również nowy CL 65 AMG jest seryjnie wyposażony w aktywny układ jezdny Active Body Control (ABC), którego zawieszenie montowane w mocnym coupe jest sztywniej zestrojone.

W autach Klas E i S na Genewskim Salonie Samochodowym Mercedes-Benz prezentuje dwa odpowiednio dobrane systemy multimedialne i komunikacyjne. W Klasie E składają się na nie dwa monitory zainstalowane w oparciach przednich foteli, na których można oglądać obraz telewizyjny, wideo albo filmy DVD. Ponadto do systemu można podłączyć konsole do gier, przenośne odtwarzacze DVD, kamery wideo i aparaty cyfrowe. Do wymagań biznesmenów dostosowano nowy system komunikacyjny w Klasie S. W składanym podłokietniku między tylnymi siedzeniami znalazło się miejsce na innowacyjne, wielofunkcyjne urządzenie, służące jako telefaks, kserokopiarka, drukarka, skaner i modem. Dzięki dwóm złączom urządzenie może współpracować z notebookiem, telefonem komórkowym albo osobistym organizerem.

TUTAJ galeria zdjęć, które wykonał w halach salonu w Genewie reporter INTERIA.PL

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas