Luksus na lato

Aura jest kapryśna. Zwłaszcza nad Wisłą. Lato nie zapowiada się najlepiej, temperatury wciąż niskie. Niezależnie od tego czy w Polsce samochody typu kabrio przydają się czy nie warto wspomnieć o ich istnieniu, zwłaszcza jeśli nawet tak znani producenci samochodów jak Lexus wypuszczają na rynek model z rozkładanycm dachem. GALERIA NOWYCH LEXUSÓW

article cover
INTERIA.PL

Aura jest kapryśna. Zwłaszcza nad Wisłą. Lato nie zapowiada się najlepiej, temperatury wciąż niskie. Niezależnie od tego czy w Polsce samochody typu kabrio przydają się czy nie warto wspomnieć o ich istnieniu, zwłaszcza jeśli nawet tak znani producenci samochodów jak Lexus wypuszczają na rynek model z rozkładanycm dachem.

SC 430 to symbol jaki nadano lexsusowi w wersji kabrio. Karoseria o wymiarach: 4515/1825/1370 mm, oprócz niekłamanej urody charakteryzuje się dużą sztywnością. Projektanci auta zadbali o to, aby kabrio nawiązywało stylistycznie do pozostałych modeli produkowanych przez Lexusa. Stąd bardzo charakterystyczny grill z równie charakterystycznym znakiem firmowym na masce, stąd także podobny do innych modeli Lexusa kształt ksenonowych reflektorów kabrio.

W tylnej części samochodu, oprócz 365-litrowego bagażnika, znalazło się miejsce na rozkładany, sztywny dach, który pojawia się lub znika nad kabiną kabrio po uprzednim naciśnięciu odpowiedniego przycisku. Proces ustawiania lub "pakowania" dachu trwa dokładnie 25 sekund.

Wnętrze lexusa SC 430, jak na prestiż marki oraz klasę samochodu przystało, wykonane jest ze szlachetnych materiałów (drewno + skóra) oraz wyposażone w cały zestaw bardziej lub mniej praktycznych udogodnień. Na początek rzuca się w oczy duży ciekłokrystaliczny ekran wyświetlacza systemu nawigacji. Dalej konsola centralna z wmontowanym weń sprzętem grającym wysokiej klasy, zaś jeszcze dalej systemem sterowania klimatyzacją (siła i rodzaj pracy tej ostatniej uzależnione są od stanu położenia dachu).

Lexus SC 430 posiada także cały szereg systemów ułatwiających i czyniących bardziej bezpieczną jazdę tym samochodem. Oprócz ABS-u oraz rozdzielającego siłę hamowania na poszczególne koła systemu EBD w kabrio znalazły się również: antypoślizgowy system TCS, mający za zadanie korygowanie podsterowności system VSC oraz zwiększający ciśnienie w układzie hamulcowym system BA.

Pod maską pierwszego w dziejach firmy kabrioleta zamontowano ośmiocylindrowy (w układzie V) 32-zaworowy, posiadający patent zmiennych faz rozrządu VVT-i silnik o imponującej pojemności skokowej 4293 cm.sześć. Moc maksymalna tej jednostki napędowej wynosi 283 KM przy 5600 obr./min, zaś maksymalny moment obrotowy 417 Nm przy 3500 obr./min. Od 0 do stu kilometrów na godzinę lexus SC 430 rozpędza się w czasie 6,4 sekundy, osiągając prędkość maksymalną 250 km/godz. i zużywając średnio 12,5 litra benzyny na sto.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas