Kia Stonic w salonach po wakacjach

Wiemy już, jak będzie wyglądać najnowszy model Kii, czyli Stonic.

Kia Stonic
Kia Stonic INTERIA.PL

Kia Stonic

Kia Stonic INTERIA.PL
Kia Stonic INTERIA.PL
Kia Stonic INTERIA.PL
Kia Stonic INTERIA.PL

Kia Stonic to crossover segmentu B, który zaprojetkowany został zaprojektowany z myślą o gustach europejskich odbiorców. Pod względem designu Stonic jest, jak dotychczas, jednym z najodważniejszych aut Kia, które dzięki typowym elementom jest natychmiast rozpoznawalne jako samochód tej marki.

Stylistyka Kia Stonic - zaprojektowana w Europie, we współpracy z koreańskim studiem designu Kia - charakteryzuje się podłużnymi liniami i delikatnie rzeźbionymi powierzchniami blachy. Ponieważ możliwość personalizacji wyglądu jest bardzo ważna dla klientów, którzy decydują się na zakup małego crossovera, Stonic może mieć nadwozie malowane w dwóch kolorach i inspirowane wyglądem Kia Provo - modelu studyjnego zaprezentowanego w 2013 roku. Stonic będzie dostępny w 20 dwukolorowych tonacjach barwy nadwozia, z możliwością wyboru jednego z pięciu kolorów dachu.

Klienci będą mieli do wyboru litrową jednostkę napędową T-GDI o mocy 120 KM (turbodoładowaną i z bezpośrednim wtryskiem paliwa) oraz wolnossące silniki benzynowe MPI o pojemności 1,25 l i 1,4 l (z wtryskiem wielopunktowym). W gamie silników znajdzie się również 1,6-litrowy turbodiesel.  Wszystkie silniki będą seryjnie współpracować z mechaniczną skrzynią biegów.

Zawieszenie i układ kierowniczy, zestrojono z myślą o wymaganiach europejskich nabywców. Samochód seryjnie jest wyposażany m.in. w system zarządzania stabilnością pojazdu (VSM). Dzięki temu napędzana na przednie koła Kia Stonic zapewnia dobrą trakcję we wszystkich warunkach. W skład VSM wchodzi system Torque Vectoring, który poprzez przyhamowywanie odpowiednich kół stabilizuje pojazd nie tylko w czasie hamowania w zakręcie, ale również w czasie jazdy na wprost, gdy koła mają różną przyczepność do podłoża.

Kia StonicInformacja prasowa (moto)

Projektując wnętrze nowego crossovera projektanci Kia szczególny nacisk położyli na ergonomię. Zależało im również, aby już od pierwszego spojrzenia na deskę rozdzielczą Stonic prezentował się jako samochód zaawansowany technologiczne. Ponadto, nabywcy będą mogli skorzystać z ogromnej możliwości personalizacji wyglądu wnętrza. Kia Stonic seryjnie będzie wyposażona w systemy multimedialne współpracujące z Apple CarPlay i Android Auto, które zapewniają połączenie smartfona z systemem multimedialnym samochodu i możliwość korzystania ze wszystkich zainstalowanych na nim aplikacji za pośrednictwem ekranu dotykowego w aucie.

Kia StonicInformacja prasowa (moto)

Bagażnik, którego przestrzeń można konfigurować na wiele sposobów, ma 352 l pojemności (wg normy VDA). Podłogę można umieścić na jednej z dwóch wysokości.

Jako wyposażenie dodatkowe klienci będą mieli do wyboru szeroki wachlarz systemów asystujących kierowcy, znanych jako Kia DRiVE WISE Advanced Driver Assistance Systems (ADAS), które jeszcze bardziej zwiększają bezpieczeństwo jazdy. Zaliczają się do nich: układ autonomicznego hamowania awaryjnego (AEB) z funkcją rozpoznawania pieszych i z alarmem przed ewentualną kolizją (FCA); system monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach (BSD) z układem powiadamiania o ewentualnej kolizji podczas cofania (RCTA), system ostrzegania o przekroczeniu pasa ruchu (LDWS). Stonic, dzięki zastosowaniu nowej kamery, oferuje również system automatycznego przełączania między światłami mijania i drogowymi oraz odwrotnie (HBA), a także system powiadamiania o zmęczeniu kierowcy (DAW).

Kia StonicInformacja prasowa (moto)

Podobnie jak wszystkie modele Kia, również Stonic standardowo będzie objęty 7-letnią gwarancją producenta (do przebiegu 150 000 km). Samochód trafi do sprzedaży w Europie w trzecim kwartale 2017 roku. Ceny w Polsce zaczynać się będą od 54 tys. zł.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas