Jeździmy nowym Spiderem

Reporter INTERIA.PL przebywa obecnie w okolicach Palermo na Sycylii, gdzie uczestniczy w pierwszych jazdach najnowszym kabrioletem Alfy Romeo - Spiderem.

Kliknij
KliknijINTERIA.PL

A już wkrótce zaprezentujemy relację z pierwszych jazd innym kabrioletem. W okolicach Bratysławy i Wiednia odbywa się bowiem premiera Nissana Micry CC. Również tam pojechał wysłannik INTERIA.PL.

W tradycji Alfa Romeo Spider od zawsze zajmował znaczące miejsce (od Giulietty Spider z lat '50 poprzez Duetto aż do modelu z lat '90), ponieważ zawsze wyrażał ideę samochodu pojmowanego jako połączenie wolności i emocji. W tym duchu powstał również nowy model.

Najnowszy Spider, będący dziełem współpracy Pininfarina z Centro Stile Alfa Romeo zdążył już zdobyć kilka wyróżnień za stylizację (m.in. na salonie genewskimi i konkursie elegancji Ville d'Este).

Bok auta jest "dynamiczny" dzięki przetłoczeniu, które biegnie przez całą długość, natomiast "muskularne" nadkola wyrażają sportowe zacięcie zachowując przy tym elegancję i lekkość. Ponadto, tył jest wizualnie lżejszy dzięki "skrzydłom" oraz okrągłym kształtom bagażnika i zderzaka.

Nadwozie Spidera ma 183 cm szerokości, 439 cm długości, 131 cm wysokości oraz rozstaw osi 253 cm. Pojemność bagażnika - niezależnie od tego, czy dach jest złożony czy nie - wynosi 253 litry.

Standardowe wyposażenie Spidera (w zależności od wersji) obejmuje m.in. automatyczną dwustrefową klimatyzację, sterowanie radiem na kierownicy, układ VDC, tempomat czy nawigację z mapami i funkcją bird-view.

Dostępne są dwie wersje wyposażeniowe, klient może wybrać również spośród dwóch silników benzynowych JTS (2.2 o mocy 185 KM i 3.2 V6 Q4 o mocy 260 KM), połączonych z mechaniczną skrzynią biegów z sześcioma przełożeniami.

W wersji 3.2 V6 Spider wyposażony jest w stały napęd na cztery koła z centralnym dyferencjałem typu torsen C.

Znamy już europejskie ceny. Najtańszy Spider 2.2 będzie kosztował 35 800 euro, bogatsza wersja Exclusive będzie droższa o 2000 euro. Natomiast na topowego Spidera Exclusive 3.2v6 trzeba będzie wydać 45 800 euro.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas