Japoński SPORT WAGON z napędem na cztery koła

Mazda zaprezentowała kolejną wersję swojego najnowszego modelu 6, który w Japonii nosi nazwę Atenza. Po wersjach SPORT i SEDAN przyszła kolej na sportowe kombi (SPORT WAGON) prezentujące nowoczesny system 4WD (napędu na cztery koła), wyjątkową dynamikę i stabilność jazdy oraz precyzyjny układ kierowniczy. Auto wykorzystuje 2,3-litrowy silnik MZR, który współpracuje z 5-stopniową, elektronicznie kontrolowaną, automatyczną skrzynią biegów Activematic. Ten blok napędowy gwarantuje nie tylko znakomite osiągi, ale również ekonomiczne zużycie paliwa.

Mazda Atenza/Mazda6 SPORT WAGON 4WD (kliknij)
Mazda Atenza/Mazda6 SPORT WAGON 4WD (kliknij)INTERIA.PL
INTERIA.PL

Mazda6 (Atenza) zadebiutowała 20 maja tego roku w dwóch wersjach nadwoziowych: 5-drzwiowa "SPORT" oraz 4-drzwiowa "SEDAN". Odpowiedzią na te samochody były pozytywne opinie klientów, którzy docenili "ciekawą stylistykę", "dobre parametry jezdne" i "przestronne wnętrze wraz z bagażnikiem". 24 czerwca do japońskiej sprzedaży trafi "SPORT WAGON", czyli sportowe kombi, które uzupełni gamę nowej "szóstki". Wraz z tą wersją Mazda planuje miesięczną sprzedaż Atenzy na poziomie 2,5 tysiąca sztuk.

Najważniejszą nowinką techniczną w wersji SPORT WAGON jest nowoczesny system napędu na cztery koła 4WD, dostępny obok tradycyjnego napędu na przednie koła (FWD). Stworzony specjalnie na potrzeby tego pojazdu, zapewnia bardzo dobre właściwości jezdne, dobre trzymanie się nawierzchni, a co za tym idzie również i większe bezpieczeństwo aktywne. Urządzenie testowano zarówno przy wysokich prędkościach, jak i na śliskich, oblodzonych drogach. W obu przypadkach 4WD sprawdził się bardzo dobrze. Przez cały czas komputer kontroluje rozwarcie przepustnicy i porównuje je z prędkością samochodu. Jeśli wykryje, że koła tracą przyczepność, automatycznie stara się temu zaradzić, zmniejszając siłę napędu na tylną oś. Komputer panuje nad całym pojazdem dzięki współpracy trzech systemów: 4WD, ABS i DSC (Dynamic Stability Control) odpowiedzialnego za stabilną jazdę.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas