Jaguar XJ ultimate. Luksus na maksa

Myli się ten, kto sądzi, że w Chinach sprzedają się wyłącznie popularne i niezbyt drogie pojazdy. W Państwie Środka każdego roku przybywa biznesmenów, których portfele są łakomym kąskiem dla producentów aut klasy premium.

Jaguar XJ ultimate
Jaguar XJ ultimateInformacja prasowa (moto)

To właśnie segment samochodów luksusowych opiera się stagnacji, która ogarnęła chiński rynek i wciąż rośnie o 20-30 procent rocznie.

Z tego względu, na salonie motoryzacyjnym w Pekinie nie mogło zabraknąć takich wytwórców, jak np.: Audi, Rolls-Royce czy Jaguar.

Ta ostatnia marka z myślą o chińskich klientach przygotowała specjalną wersję flagowego jaguara XJ o nazwie ultimate.

Na tle zwykłego XJ, auta w specyfikacji ultimate z zewnątrz wyróżniają się jedynie ogromnymi, lakierowanymi częściowo na czarny mat, 20-calowymi felgami ze stopów lekkich. Zdecydowanie więcej nowości znajdziemy jednak we wnętrzu. Zamiast tylnej kanapy, w autach zamontowano dwa autonomiczne, elektrycznie sterowane fotele z funkcją masażu. Między nimi znalazła się duża konsola centralna mieszcząca m.in. lodówkę ze schowkiem na szampana i duży, składany stolik.

Informacja prasowa (moto)

W zagłówkach przednich foteli zamontowano wyświetlacze LCD, w oparciach wygospodarowano też miejsce dla dużych tabletów. Za odpowiednie nagłośnienie wnętrza odpowiada 20-głośnikowy system surround zapewniający 15-kanałowy dźwięk. Każdy z pasażerów ma również do dyspozycji bezprzewodowe słuchawki.

Informacja prasowa (moto)

Tapicerka wykonana jest, rzecz jasna, z najwyższej jakości skór, we wnętrzu panuje też czarny fornir, aluminium i dyskretne oświetlenie LED.

Co ważne, jaguary w tej specyfikacji trafią również na europejskie rynki. Samochody zamówić będzie można z 5-litrowym, doładowanym silnikiem V8, lub nowym, doładowanym kompresorem, benzynowym V6. Dla amatorów silników wysokoprężnych przewidziano również 3,0-litrowego Diesla w układzie V6.

Informacja prasowa (moto)

Niezależnie od wybranej jednostki napędowej, moc przenoszona jest na tylne koła za pośrednictwem ośmiostopniowej, automatycznej skrzyni biegów.

Informacja prasowa (moto)

Auto pojawić ma się w Europie pod koniec roku. Ceny najtańszej wersji wyposażonej w jednostkę wysokoprężną zaczynać się mają od około 170 tys. funtów (ok. 850 tys. zł).

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas