INTERIA.PL w Jerez

Po pobycie w Porto na Rajdzie Portugalii reporter INTERIA.PL trafił do Hiszpanii. To właśnie w Jerez koło Sewilli odbywa się bowiem prasowa premiera Forda Focusa z nowym silnikiem wysokoprężnym oznaczonym symbolem TDCi. Ta bardzo nowoczesna jednostka napędowa trafi pod maskę kompaktowego forda już niebawem. W Polsce samochody z oznaczeniem TDCi będą do kupienia po wakacjach. Przewidywana cena wyniesie w przybliżeniu 60 tysięcy złotych.

article cover
INTERIA.PL

Focus jest pierwszym modelem Forda, w którym będą montowane silniki wysokoprężne z bezpośrednim wtryskiem paliwa typu Common-rail drugiej generacji. Jak powiedział nam Phil Lake, szef zespołu, który wprowadził do Focusa projekt silnika wysokoprężnego, jednostka TDCi to dopiero początek ekspansji diesli w fordzie. W najbliższych trzech latach w produkcji pojawi się aż 30 odmian takich napędów.

TDCi, który właśnie debiutuje w Focusie to jednostka DURATORQ o pojemności 1800 ccm i mocy 115 KM, dysponująca maksymalnym momentem obrotowym 250 Nm przy 1850 obr/min. Parametry te sprawiają, że samochód napędzany takim silnikiem jest nie tylko bardzo ekonomiczny (w cyklu miejskim zużywa 7,2 l/100 km, a podczas jazdy na autostradzie - 4,5 l/100 km) ale także dynamiczny (od 0 do 100 km/h w niecałe 11 sek.), a co najważniejsze niezwykle elastyczny. Reporter INTERIA.PL przekonał się o tym podczas jazd testowych po drogach Andaluzji. O tym, jak jeździ się nowym Focusem napiszemy po jego powrocie do Polski. Już teraz możemy jednak stwierdzić, że jednostka TDCi zachowuje się zupełnie inaczej niż typowy diesel.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas