Fiesta ST!

Pod koniec 2004 roku do sprzedaży ma trafić sportowa wersja Forda Fiesty, oznaczona - doskonale znanymi wszystkim miłośnikom wyczynowych samochodów - literkami ST. Będzie to 3-drzwiowy pojazd dysponujący 2,0-litrowym silnikiem Duratec o mocy 150 KM, który zadebiutował parę lat temu "na pokładzie" Mondeo.

Fiesta ST (kliknij)
Fiesta ST (kliknij)INTERIA.PL

Fiesta ST powstała ramię w ramię z prawdziwie rajdowym egzemplarzem Fiesty Junior WRC, który na co dzień będzie startował w eliminacjach mistrzostw świata w klasie Super 1600. "Cywilna" odmiana

INTERIA.PL

otrzymała większy, choć mniej wyczynowy silnik i została przystosowana do jazdy po drogach publicznych. Drapieżny pazur mają jednak oba modele...

Wszystko zaczęło się od prototypowego modelu Fiesta RallyeConcept, który po raz pierwszy pokazano na targach w Birmingham w 2002 roku.

INTERIA.PL

Ciepłe przyjęcie tego pojazdu przez publiczność i duże wsparcie kibiców przyspieszyły prace nad realnymi wersjami Junior WRC i przeznaczonej do seryjnej sprzedaży odmiany ST. W marcu 2003 roku powstał specjalny dział Forda TeamRS, który zrzesza twórców zwykłych samochodów i fachowców od aut wyczynowych. Dzięki temu prace nad sportową Fiestą nabrały tempa.

Pierwsze efekty tych prac będziemy mogli zobaczyć już niebawem, podczas salonu samochodowego w Genewie (4-14 marca), na którym odbędzie się premierowy pokaz wersji ST.

INTERIA.PL

Na razie o nowym samochodzie wiemy niewiele - pokazany ma być w nowym, czerwonym kolorze nadwozia, a jego wyposażenie obejmie m.in.: 17-calowe koła z lekkich stopów metali, nisko profilowane opony, sportowe fotele obszyte czarną skórą, skórzaną kierownicę, metalowe pedały, chromowane elementy deski rozdzielczej, drążek hamulca ręcznego i klamki drzwi, a także sportową gałkę zmiany biegów o ergonomicznym kształcie, wpasowującym się w dłoń.

Więcej szczegółów poznamy podczas genewskiego salonu, na który wybiera się reporter INTERIA.PL.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas