Fiat Doblo po liftingu
Samochody dostawcze nie starzeją się tak szybko, jak osobowe. Dlatego nie dziwi fakt, że po pięciu latach od premiery Fiat poddał liftingowi model Doblo.
Samochód w wersji Cargo zaprezentowano po raz pierwszy jesienią ubiegłego roku. Teraz wiemy już również, jak będzie wyglądało Doblo w wersji osobowej.
Z przodu zmiany są spore. Całkowicie przeprojektowano przednią część nadwozia, gdzie pojawił się nowy zderzak, pas przedni i reflektory. Z tyłu modyfikacje są znacznie mniej rewolucyjne - najbardziej widocznym nowym elementem jest przecinający "szklaną" klapę pas polakierowany w kolorze nadwozia.
Dość mocno przeprojektowano za to wnętrze. Zmieniła się konsola środkowa, pojawiły nowe schowki, w opcji dostępny jest system multimedialny UConnect, którego sercem jest ekran dotykowy o średnicy 5 cali. System umożliwia m.in. synchronizację ze smartfonem.Fiat Doblo po liftingu dostępny jest w trzech wersje wyposażenia (Pop, Easy oraz Lounge), dwóch wysokościach dachu, dwóch rozstawach osi, jedenastu kolorach nadwozia, dwóch konfiguracjach siedzeń (pięć siedzeń w standardzie lub siedem siedzeń na zamówienie), pięciu rodzajach wnętrz oraz siedmiu wersjach silnikowych.
Jednostki benzynowe to 1.4 o mocy 95 KM oraz 1.4 T-JET o mocy 120 KM, zaś silniki turbodiesla to 1.6 MultiJet o mocy 90 KM (także ze zautomatyzowaną skrzynią biegów Dualogic), 1.6 MultiJet o mocy 105 KM oraz 2.0 MultiJet o mocy 135 KM. Dostępny jest także dwupaliwowy silnik (benzyna/metan) 1.4 T-JET o mocy 120 KM Natural Power.
Fiat doblo po zmianach...
Włosi przedstawili najnowszą odsłonę swojego wielozadaniowego modelu. Doblo oferowane jest od 2000 roku i dotychczas sprzedało się w liczbie 1,4 mln egzemplarzy. Obecna na rynku od 2010 roku druga generacja doczekała się właśnie gruntownej modernizacji. Odświeżone Doblo najłatwiej rozpoznać po pasie przednim, który został zupełnie zmieniony. Nowe są reflektory, zderzak, grill oraz maska. Modyfikacje przeprowadzono również z tyłu samochodu (inna klapa bagażnika), ale są one mniej widoczne. Większe zmiany objęły deskę rozdzielczą, która ma teraz nieco inaczej poprowadzoną linię, ale zachowano w niej układ z wysoko umieszczoną dźwignią zmiany biegów. Nowa jest kierownica, zegary oraz radio, które opcjonalnie można zastąpić systemem multimedialnym Uconnect znanym z innych modeli Fiata. Wyposażony jest on w 5-calowy ekran i występuje wersji z nawigacją satelitarną oraz odbiorem cyfrowych stacji radiowych (DAB). Bez zmian pozostała przestronność wnętrza i pojemność bagażnika, który nadal jest największy w klasie (790 l). Tak jak dotychczas za dopłatą otrzymamy trzeci rząd siedzeń. Odnowione Doblo dostępne będzie z szeroką paletą jednostek napędowych. W sumie jest ich siedem w przedziale mocy od 90 do 135 KM, a zasilane są benzyną, olejem napędowym lub metanem. Do wyboru będą również trzy wersje wyposażeniowe (Pop, Easy i Lounge), dwie wysokości dachu oraz dwa rozstawy osi. Seryjnie wszystkie odmiany otrzymają czołowe poduszki powietrzne oraz system ESP. Odnowiony Fiat Doblo jest produkowany, tak jak poprzednicy, w fabryce Tofaş w tureckiej Bursie.