Fabryka mocy od BMW. 3 litry, 3 turbiny i 720 Nm!
Kilka dni temu informowaliśmy, że do oferty BMW dołączy wkrótce nowa podmarka - BMW M Performence.
Wówczas informacje na jej temat były szczątkowe - wiadomo było jedynie, że w specyfikacji M Performence oferowane będą jedynie najmocniejsze odmiany silnikowe - zarówno benzynowe, jak i wysokoprężne, auta tej serii łączyć miał również napęd na cztery koła.
Dziś BMW M Performence przedstawiło szczegóły swojej oferty - początkowo znajdą się w niej cztery modele. Co ciekawe wszystkie wyposażone są w nowy, zaprojektowany specjalnie z myślą o M Performence, silnik Diesla.
Wysokoprężna, rzędowa szóstka o pojemności trzech litrów ma bardzo nowoczesną budowę. Silnik wspomagany jest aż trzema (!) turbosprężarkami o zmiennej geometrii, paliwo dostarczane jest do komór spalania pod ciśnieniem 2200 barów za pomocą piezoelektrycznych wtryskiwaczy systemu common rail. Kręcąca się do 5400 obr/min jednostka rozwija moc maksymalną 381 KM i dysponuje monstrualnym momentem obrotowym 740 Nm! Standardowo silnik wyposażony jest w system start&stop.
BMW M Performance
Jednostka debiutuje równocześnie w czterech pierwszych pojazdach serii M Performence: bmw xDrive M550d (w wersji sedan i touring), bmw X5 M50d oraz bmw X6 M50d. We wszystkich modelach napęd przekazywany będzie na cztery koła za pośrednictwem nowej, ośmiostopniowej, automatycznej skrzyni biegów.
Ponadto, auta serii M performence otrzymają też obniżone, aktywne zawieszenie o sportowej charakterystyce, specjalny pakiet aerodynamiczny, "trapezowe" końcówki rur wydechowych i specjalne wzory aluminiowych felg (19 i 20-calowych). M550d touring oraz modele X5 i X6 wyposażone będą ponadto w pneumatyczne, samopoziomujące zawieszenie tylnej osi.
Jak gigantyczny moment obrotowy jednostki napędowej przekłada się na osiągi? Najszybsza z czwórki nowych pojazdów jest "piątka" w wersji sedan. Model M550d przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 4,7 s. Zdaniem producenta średnie zużycie paliwa wynosi jedynie 6,3 l/100 km.
Odrobinę wolniejszy jest M550d w wersji touring. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 4,9 s i zużywa średnio 6,4 l oleju napędowego na 100 km.
BMW X5 M50d rozpędza się do setki w 5,4 s i pali średnio 7,5 l/100 KM. Odrobinę szybsza jest sygnowana znaczkiem M Performence X6. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 5,3 s (średnie spalanie to - zdaniem BMW - 7,7 l/100 km). Prędkość maksymalna każdego z nowych modeli została ograniczona elektronicznie do 250 km/h.
Oficjalna premiera aut M Performence odbędzie się w marcu, na salonie motoryzacyjnym w Genewie. Sprzedaż X5 i X6 w tej wersji rozpocznie się w Niemczech 12 maja. Na "piątkę" w wersji sedan i kombi niemieccy klienci będą musieli poczekać do 16 czerwca.
Ceny? M550d w wersji sedan wyceniono w Niemczech na 80 800 euro (342 600 zł). 83 750 euro (355 100 zł) zapłacić trzeba będzie za auto z nadwoziem kombi (touring). Ceny X5 M50d startują z pułapu 82 300 euro (348 952 zł), za X6 M50d zaczynają się od 85 800 euro (363 792 zł). Jak na razie nie wiadomo jeszcze, kiedy nowe BMW pojawią się też w polskich salonach.