Daihatsu Copen powraca. Wkrótce w salonach!

Daihatsu zaprezentowało właśnie produkcyjną wersję jednego z najbardziej rozpoznawalnych pojazdów segmentu kei car - modelu Copen.

Daihatsu Copen
Daihatsu CopenInformacja prasowa (moto)

Nadwozie mierzy dokładnie 3395 mm długości, 1475 mm szerokości i zaledwie 1280 mm wysokości. Podstawą konstrukcji jest samonośne nadwozie wzmocnione szczątkową ramą o nazwie "D-frame", dzięki której karoseria auta jest aż trzy razy sztywniejsza niż w przypadku poprzednika. Standardowym wyposażeniem będzie składany elektrycznie, metalowy, dach.

Japończycy w nowatorski sposób podeszli do projektu nadwozia. Za wyjątkiem dachu i drzwi wszystkie panele karoserii zaprojektowano tak, by można je było łatwo wymienić. Dzięki temu klienci zyskują możliwość personalizacji pojazdu i zastosowania modyfikowanych fabrycznie podzespołów.

We wnętrzu znajdziemy m.in. skórzaną kierownicę i lewarek zmiany biegów, podgrzewane fotele, klimatyzację czy podgrzewaną przednią szybę. Na liście opcji znalazł się rozbudowany system multimedialny z wyświetlaczem montowanym na szczycie konsoli środkowej.

Samochód napędzany jest przez trzycylindrowy, wolnossący, benzynowy silnik o mocy 64 KM. Wyposażona w 12-zaworową głowicę jednostka rozwija 92 Nm (przy 3200 obr./min). Moc przenoszona jest na przednie koła za pośrednictwem pięciostopniowej ręcznej, lub bezstopniowej, automatycznej skrzyni biegów CVT.

Daihatsu CopenInformacja prasowa (moto)

Auto, którego prototyp mogliśmy zobaczyć w zeszłym roku na salonie motoryzacyjnym w Tokio trafić ma do sprzedaży z początkiem stycznia. Ceny auta rozpoczynać się będą od 1 798 200 jenów, czyli około 13 tys. euro.

Na razie nie wiadomo, czy Daihatsu Copen będzie sprzedawane poza Japonią.

Daihatsu CopenInformacja prasowa (moto)
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas