BMW X1 nowej generacji. Pierwszy raz również jako iX1

​BMW zaprezentowało nową generację modelu X1. Samochód po raz pierwszy będzie dostępny również w wersji elektrycznej iX1.

BMW X1 i iX1
BMW X1 i iX1 

BMW X1 nowej generacji jest pojazdem wyraźnie większym od poprzednika. Samochód ma 4,5 m długości, czyli 5,3 cm więcej od modelu wprowadzonego na rynek w 2015 roku. Większa jest również szerokość (+2,4 cm) i wysokość (+4,4 cm) nadwozia. O 2,2 cm wzrósł również rozstaw osi, wynosi obecnie 2,69 m.

Większe nadwozie i wnętrze nowego BMW X1

Większe wymiary oznaczają większe wnętrze. Pojemność bagażnika nowego X1 wynosi 540 litrów, czyli o 35 l więcej niż w obecnej generacji. Po złożeniu tylnych foteli można przewieźć nawet 1600 litrów bagażu (+50 litrów). Opcjonalnie tylne fotele mogą być przesuwane.

Stylistycznie nowe X1 nie stanowi rewolucji. Z przodu w oczy rzucają się rosnące z każdym modelem BMW nerki. Opcjonalnie auto może być wyposażone w adaptacyjne reflektory LED. Z tyłu światła zespolone wciąż nawiązują do litery L.

BMW iX1 

Kokpit nowego X1 zdominowany jest przez dwa ekrany - cyfrowych zegarów (10,25 cala) i zakrzywiony ekran systemu infotainment (10,7 cala).

Nowe BMW X1. Szeroka gama jednostek napędowych

Nowe BMX X1 będzie dostępne z szeroką gamą jednostek napędowych - diesli, silników benzynowych oraz jako hybryda typu mild i plug-in oraz w wersji elektrycznej.

BMW X1 

Podstawowa wersja (sDrive18) wyposażona jest w napędzający przednie koła trzycylindrowy silnik 1.5 o mocy 136 KM i momencie 230 Nm, łączony z siedmiostopniowym automatem (sprint do 100 km/h w 9,2 s). Wyżej stoi X1 xDrive23i z hybrydowym układem typu mild opartym o benzynowy silnik 2.0. Moc systemowa to 218 KM (360 Nm). Większa moc i napęd wszystkich kół oznaczają lepsze osiągi - sprint do 100 km/h trwa 7,1 s, prędkość maksymalna wynosi 233 km/h.

BMW X1 

Fani silników wysokoprężnych mogą sięgnąć po wersje sDrive18d i xDrive23d. Pierwsza z nich napędzana jest silnikiem 2.0 o mocy 150 KM (360 Nm), druga posiada napęd 4x4 i silnik 2.0 z technologią mild hybrid o mocy systemowej 211 KM (400 Nm). Obie wersje również posiadają automatyczną skrzynię o siedmiu przełożeniach.

BMW X1 nowej generacji

Nowe BMW X1 
Nowe BMW X1 
Nowe BMW X1 
Nowe BMW X1 
Nowe BMW X1 
Nowe BMW X1 
Nowe BMW X1 
Nowe BMW X1 
Nowe BMW X1 
Nowe BMW X1 

X1 będzie oferowane również w dwóch wersjach hybrydowych typu plug-in - xDrive25e i xDrive30e. Pierwsza posiada trzycylindrowy silnik 1.5 o mocy 136 KM i umieszczony przy tylnej osi silnik elektryczny o mocy 109 KM. Moc systemowa to 245 KM. Mocniejszy wariant wyposażony jest w silnik benzynowy o mocy 150 KM i 177-konną jednostkę elektryczną, dzięki czemu moc systemowa wynosi 326 KM.

BMW X1 

Hybrydy plug-in wyposażone są w akumulator o pojemności 14,2 kWh, które ma zapewniać zasięg w trybie elektrycznym od 78 do 89 km. Maksysmalna moc ładowania to 7,4 kW, dwukrotnie więcej niż w obecnym X1.

Po raz pierwszy wersja elektryczna - BMW iX1

Po raz pierwszy X1 będzie dostępne również w wersji elektrycznej oznaczonej iX1. Taki samochód będzie napędzany przez dwa silniki elektryczne o mocy systemowej 313 KM (moment obrotowy to 494 Nm). BMW iX1 xDrive30 (jak brzmi pełna nazwa) rozpędza się do 100 km/h w 5,6 s, prędkość maksymalna została ograniczona do 180 km/h.

BMW iX1 

BMW iX posiada baterię o pojemności 64,7 kWh netto, co ma zapewniać zasięg przekraczający 400 km (w zależności od wersji między 413 a 438 km). Ładowanie możliwe jest z mocą do 130 kW.

BMW iX wyróżnia się niebieskimi akcentami i zasłoniętą atrapą chłodnicy, ma również o 50 litrów mniejszy bagażnik niż wersje spalinowe (490 litrów).

Nowe BMW X1 trafi do salonów po wakacjach. Ceny nie są jeszcze znane.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas