Auta z Polski na salonie we Frankfurcie nad Menem. Zobacz zdjęcia

Salon we Frankfurcie to jedna z najważniejszych tego typu imprez w motoryzacyjnym kalendarzu.

Opel astra GTC będzie produkowana w Gliwicach
Opel astra GTC będzie produkowana w GliwicachINTERIA.PL

IAA 2011. Dzień przed...

Na stoisku BMWinteria.pl
"Toczydełko" audiinteria.pl
Jaguar...interia.pl
Toyota FTinteria.pl
Toyota FT. To na razie prototypinteria.pl
Volkswagen upinteria.pl
500 abrath w wersji 595. Jeszcze pod maskującą palndekąinteria.pl
Targowe tereny we Frankfurcie nad Meneminteria.pl
Ostatnie przygotowania....interia.pl
Prototyp toyoty FT-86interia.pl
Astra GTC. Produkcja w Gliwicachinteria.pl
Opel astra GTCinteria.pl
Opel combo, czyli... fiat doblointeria.pl
Toyota prius z wtyczkąinteria.pl
Toyota prius z wtyczkąinteria.pl
Hybrydowy peugeot 508interia.pl
Peugeot przyszłościinteria.pl
Peugeot przyszłościinteria.pl
Peugeot przyszłościinteria.pl
Nowy citroeninteria.pl
Fiat panda przed premierąinteria.pl
500 abrath w wersji 595. Jeszcze pod maskującą palndekąinteria.pl
500 abrath w wersji 595interia.pl
Salonowe testowanie audiinteria.pl
Ford focus chwali się poduszkamiinteria.pl
Ford focus chwali się poduszkamiinteria.pl
Porsche...interia.pl
Smarty...interia.pl
Pink-smartinteria.pl
..a tu policyjny smartinteria.pl
Ten dżentelmen pojawił się przy nowej ciężarówce Mercedesainteria.pl
Targowe obiekty IAAinteria.pl

IAA 2011. Dzień pierwszy

We Frankfurcie nad Menem rozpoczął się 64. International Automobil Ausstellung (IAA). Cykliczna, odbywająca się co dwa lata, impreza to jedno z najważniejszych wydarzeń samochodowego świata. W tym roku we Frankfurcie pojawiło się około 900 wystawców z całego świata. Szacuje się, że hale wystawowe odwiedzić może nawet milion osób!

Opel astra GTCAFP
Opel astra GTCAFP
Opel astra GTCAFP
Ssangyong XIV-1AFP
Ssangyong XIV-1AFP
Ssangyong XIV-1AFP
Ssangyong XIV-1AFP
Subaru XVAFP
Subaru XVAFP
AFP
Opel RakEAFP
Opel zafira tourerAFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
Fiat pandaAFP
Fiat pandaAFP
Fiat pandaAFP
AFP
Land roverAFP
Jaguar C-X16AFP
Ford evosAFP
Ford focus STAFP
Ford evosAFP
Ford focus STAFP
Ford fiesta STAFP
Honda civicAFP
Honda civicAFP
Honda civicAFP
Honda civicAFP
Honda civicAFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
AFP
Smart forvisionAFP
Elektryczny smart fortwoAFP
Mercedes F125AFP
Merceses F125AFP
Merceses F125AFP
Mercedes F125AFP
Mercedes F125AFP
Bentley Continental GTCAFP
Lamborghini gallardoAFP
AFP
BMW i8AFP
Kia GTAFP
Kia GTAFP
Kia GTAFP
Kia GTAFP
Historyczne BMWAFP
BMW i8AFP
BMW i8AFP

Ponieważ, dzięki sieci szybkich niemieckich autostrad, po przekroczeniu naszej zachodniej granicy na miejsce dojechać można w cztery godziny, w halach IAA pojawi się zapewne wielu naszych rodaków. Tłumy turystów z Wrocławia, Katowic czy Krakowa to jednak nie jedyny polski akcent na IAA.

W halach wystawowych zobaczyć można sporo aut, które w większym lub mniejszym stopniu związane są z naszym krajem.

Największą "polską" nowością jest produkowana w fabryce Opla w Gliwicach nowa astra w rasowej, usportowionej wersji GTC. Trzydrzwiowy kompakt z nadwoziem będącym mieszanką genów hatchbacka i coupe powstał z myślą o kierowcach, którzy lubią czerpać przyjemność z jazdy. By zapewnić większą precyzję prowadzenia nadwozie obniżone zostało o 15 mm, o 10 mm zwiększył się również rozstaw osi. Na tym jednak zmiany dotyczące podwozia się nie kończą. Zwiększono również znacznie rozstaw kół - przednich o 40 mm i tylnych o 30 mm. Auto - przynajmniej na razie - dostępne będzie z jedną z czterech jednostek napędowych o mocach od 120 KM (1,4 l.) do 180 KM (1,6 l.).

INTERIA.PL

Odwiedzając hale IAA nie sposób również przejść obojętnie obok stoisk Abartha, Fiata i Lancii. Salon we Frankfurcie będzie dla wielu rodaków doskonałą okazją, by przyjrzeć się z bliska nowej lancii ypsilon. Polska fabryka Fiata w Tychach rozpoczęła montaż tego auta już w maju, ale ponieważ większość egzemplarzy trafia na eksport, w kraju niewiele osób miało okazję zobaczyć ten samochód. Jeszcze w tym roku z Tychów wyjechać ma 40-50 tys. sztuk nowego ypsilona. W przyszłym roku fabryka planuje wyprodukować już 100 tys. tych pojazdów.

INTERIA.PL
INTERIA.PL

Pominąć nie można również stoiska Abartha. Na imprezie zadebiutują bowiem produkowane w Polsce abarth 695 competizione oraz abarth 500 italia cabrio. Zwłaszcza ten pierwszy model przyprawi fanów sportowych emocji o szybsze bicie serca. W samochodzie zrezygnowano z tylnej kanapy, auto fabrycznie wyposażono w lakierowaną na kolor nadwozia klatkę bezpieczeństwa. Pod maską znalazł się 1,6 litrowy T-Jet wspomagany turbosprężarką produkcji Garretta. Jednostka rozwija moc 180 KM (250 Nm!) i pozwala autu przyspieszać do 100 km/h w niecałe 7 sekund.

INTERIA.PL

Kolejny ciekawy akcent związany z Polską znajdziemy również na stoisku koreańskiej Kii. We Frankfurcie zadebiutowało bowiem wyczynowe picanto race przygotowane specjalnie na potrzeby wyścigowego pucharu organizowanego przez Kia Motor Polska.

IAA 2011. Dzień drugi

interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl

Puchar Kia Picanto po raz pierwszy został zorganizowany w 2006 r i był kontynuowany z poprzednią generacją modelu do 2009 r. Wraz z pojawieniem się na rynku najnowszego wcielenia picanto w wersji trzydrzwiowej, Kia Motors Polska zdecydowała o reaktywowaniu serialu przeznaczonego przede wszystkim dla zawodników rozpoczynających swoją karierę w wyścigach samochodowych.

Startujące w przyszłorocznym pucharze auta, tak jak i eksponowany na salonie model, będą wyposażone w silniki benzynowe 1.2 o mocy ok. 90 KM. Przewidziane regulaminem modyfikacje techniczne obejmą przede wszystkim kwestie bezpieczeństwa (klatka, fotele, wielopunktowe pasy, system gaśniczy itp.), zawieszenie, jednostkę sterującą silnika oraz układ wydechowy. W pełni przygotowane do zawodów picanto będzie kosztowało ok. 40 000 zł.

Nasz raport z IAA 2011 TUTAJ.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas