Audi S5 z silnikiem TDI
Wzorem zaprezentowanych niedawno modeli - S6, S6 Avant i S7 Sportback - Audi S5 otrzymało właśni wysokoprężny silnik. Pod maskę trafił trzylitrowy motor V6 TDI o mocy 350 KM.
Tak samo, jak w rodzinie S6, turbodoładowany diesel korzysta z pomocy dodatkowej, napędzanej elektrycznie sprężarki (EAV). Czas reakcji EAV wynosi mniej niż 250 milisekund - wirnik jest w stanie osiągać nawet 70 000 obr./min. Dzięki podwójnemu doładowaniu, czyli połączeniu EAV z turbosprężarką napędzaną energią spalin, silnik nowego S5 osiąga imponujące 700 Nm i utrzymuje tą wartość w zakresie od 2500 do 3100 obr./min!
Identyczny jak w S6 układ napędowy oznacza, też zastosowanie 48-Voltowej instalacji elektrycznej i alternatora pełniącego funkcję rozrusznika. Ten połączony jest bezpośrednio z wałem korbowym i podczas hamowania może rekuperować nawet do 8 kW. Zaoszczędzona energia magazynowana jest w akumulatorze litowo-jonowym.
Jednostka napędowa sprzęgana jest z automatyczną, ośmiostopniową, skrzynią biegów tiptronic i napędem na obie osie quattro (z samoczynnie blokującym się międzyosiowym mechanizmem różnicowym). Audi S5 coupe przyspiesza do 100 km/h w 4,8 s. S5 Sportback osiąga setkę w 4,9 s. Obie wersje nadwoziowe rozpędzają się do 250 km/h. Średnie zużycie paliwa mierzone wg cyklu pomiarowego WLTP wynosić ma 6,2 l/100 km.
Audi S5 TDI
W czasie normalnej jazdy samoblokujący, międzyosiowy, mechanizm różnicowy rozdziela moment obrotowy pomiędzy przednią i tylną osią w stosunku 40:60. Gdy dochodzi do poślizgu jednego koła, większa część momentu napędowego przenoszona jest na oś z lepszą trakcją. W ekstremalnym przypadku 70 procent momentu może trafić na oś przednią, a 85 procent na oś tylną.
Audi S5 z nowym, wysokoprężnym, sercem trafić ma do salonów w maju. Ceny auta w Niemczech startować mają od 65 300 euro.
PR