Audi RS Q8 nareszcie w pełnej krasie

O tym, że Lamborghini Urus będzie mieć groźnego konkurenta, i to w ramach tego samego koncernu, wiemy już od pewnego czasu. Dopiero teraz jednak Audi zdecydowało się pokazać swojego niesamowicie szybkiego SUVa.

Audi RS Q8
Audi RS Q8Informacja prasowa (moto)

Dwa tygodnie temu pojawiła się zastanawiająca informacja - Audi RS Q8 jest najszybszym SUVem, jaki przejechał Nurburgring. Szybszym nawet od Lamborghini Urusa, który dużęj mierze jest bliźniaczą (choć mocniejszą) konstrukcją. Problem w tym, że ten model nie miał wtedy jeszcze swojej oficjalnej premiery! Ta odbyła się dopiero dzisiaj, na salonie samochodowym w Los Angeles.

Zgodnie z wcześniejszymi przewidywaniami, do napędu RS Q8 posłużył silnik zastosowany już w nowym RS6 oraz RS7 - 4-litrowe, podwójnie doładowane V8. Jednostka generuje 600 KM oraz 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pozwala to rozpędzić tego wielkiego SUVa do 100 km/h w zaledwie 3,8 s, a prędkość maksymalna wynosi 305 km/h (po przesunięciu ogranicznika ze standardowych 250 km/h). Moc trafia oczywiście na wszystkie koła (do 85 proc. na tylną oś i do 70 proc. na przednią), a pośredniczy w tym 8-biegowa, automatyczna skrzynia biegów.

Znakiem dzisiejszych czasów jest to, że nawet w przypadku tak ekstremalnego pojazdu, Audi musiało pomyśleć o ekologii. Dlatego też RS Q8 jest mikrohybrydą. Dzięki niewielkiej baterii, 48-voltowej instalacji elektrycznej oraz rozrusznikowi zintegrowanemu z alternatorem, auto potrafi na przykład żeglować z wyłączonym silnikiem w zakresie prędkości 55-160 km/h. Silnik wyposażono również w układ odłączania czterech cylindrów przy niewielkim obciążeniu.

Audi RS Q8 na zdjęciach

. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 

O wiele istotniejsze z punktu widzenia potencjalnego kupującego, a także każdego fana motoryzacji, są jednak elementy, dzięki którym RS Q8 zatriumfowało w Zielonym Piekle. Auto otrzymało sportowe, pneumatyczne zawieszenie z regulacją prześwitu i twardości, skrętną tylną oś, sportowy mechanizm różnicowy przy tylnej osi oraz elektromechaniczne aktywne stabilizatory, znacząco redukujące przechyły nadwozia. Do tego należy dodać jeszcze opcjonalny układ hamulcowy z ceramicznymi tarczami o średnicy 440 mm z przodu oraz 370 mm z tyłu. Na życzenie można też zamienić 22-calowe felgi na 23-calowe.

Audi RS Q8Informacja prasowa (moto)

Lista zmian wizualnych jest typowa dla Audi z rodzin S oraz RS. Otrzymujemy więc agresywniejsze zderzaki, zmieniony grill, nakładki na progi, dwie wielkie rury wydechowe oraz wydatny dyfuzor. We wnętrzu znajdziemy sportowe fotele, wstawki z włókna węglowego i na tym właściwie kończy się lista wyróżników.

Audi RS Q8 pojawi się w salonach w pierwszym kwartale 2020 roku. Cena w Niemczech wynosi 127 tys. euro.

Los Angeles Auto Show 2019 na zdjęciach

Kia SeltosINTERIA.PL
Kia SeltosINTERIA.PL
Kia SeltosINTERIA.PL
Honda CR-VINTERIA.PL
Porsche TaycanINTERIA.PL
Honda CR-VINTERIA.PL
Pagani ZondaINTERIA.PL
Porsche TaycanINTERIA.PL
Porsche Taycan INTERIA.PL
Karma Revero GTSINTERIA.PL
Mercedes GLEINTERIA.PL
Kia HabaniroINTERIA.PL
Alfa Romeo GiuliaINTERIA.PL
Ford Mustang Mach-eINTERIA.PL
Infiniti QS InspirationINTERIA.PL
Mazda 3 TCRINTERIA.PL
Cadillac XT6INTERIA.PL
Fiat 500INTERIA.PL
Mazda 3 TCRINTERIA.PL
Audi e-tron SportbackINTERIA.PL
Lexus LC 500 ConvertibleINTERIA.PL
Jeep WranglerINTERIA.PL
LincolnINTERIA.PL
Alfa Romeo GiuliaINTERIA.PL
Audi e-tron SportbackINTERIA.PL
Alfa Romeo GiuliaINTERIA.PL
Toyota GR SupraINTERIA.PL
Alfa RomeoINTERIA.PL
Toyota GR SupraINTERIA.PL
Hyundai IoniqINTERIA.PL
Kia HabaniroINTERIA.PL
Toyota Camry AWDINTERIA.PL
Chevrolet CorvetteINTERIA.PL
Alfa Romeo TonaleINTERIA.PL
Jeep GladiatorINTERIA.PL
Karma SC2INTERIA.PL
Kia HabaniroINTERIA.PL
Mercedes-AMG GLE 53 CoupeINTERIA.PL
Lexus LC 500 ConvertibleINTERIA.PL
Lexus LF-30INTERIA.PL
Lexus LF-30INTERIA.PL
Karma SC2INTERIA.PL
Jeep WranglerINTERIA.PL
Nissan VersaINTERIA.PL
Jeep WranglerINTERIA.PL
Karma SC2INTERIA.PL
Alfa Romeo StelvioINTERIA.PL
Fiat 500INTERIA.PL
Volkswagen ID. Space VizzionINTERIA.PL
Lexus LC 500 ConvertibleINTERIA.PL
Infiniti QS InspirationINTERIA.PL
Jeep GladiatorINTERIA.PL
Jeep GladiatorINTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
Jeep GladiatorINTERIA.PL
Lexus LC 500 ConvertibleINTERIA.PL
Subaru BRZ i ImprezaINTERIA.PL
Lexus LF-30INTERIA.PL
Mercedes GLEINTERIA.PL
Volkswagen ID. Space VizzionINTERIA.PL
Lexus LC 500 ConvertibleINTERIA.PL
Karma Revero GTSINTERIA.PL
Alfa Romeo TonaleINTERIA.PL
Fiat 500XINTERIA.PL
Lexus LF-30INTERIA.PL
Volkswagen ID. Space VizzionINTERIA.PL
Ford Mustang Mach-eINTERIA.PL
Hyundai IoniqINTERIA.PL
Alfa Romeo TonaleINTERIA.PL
Nissan SentraINTERIA.PL
Lexus LF-30INTERIA.PL
Toyota TacomaINTERIA.PL
Ford Mustang Mach-eINTERIA.PL
Toyota GR SupraINTERIA.PL
Mercedes GLEINTERIA.PL
Jeep GladiatorINTERIA.PL
Lexus LF-30INTERIA.PL
Ford Mustang Mach-eINTERIA.PL
Ford MustangINTERIA.PL
Karma SC2INTERIA.PL
Chevrolet CorvetteINTERIA.PL
Audi e-tron SportbackINTERIA.PL
Toyota GR SupraINTERIA.PL
Toyota GR SupraINTERIA.PL
Kia TellurideINTERIA.PL
Volkswagen ID. Space VizzionINTERIA.PL
Nissan SentraINTERIA.PL
Kia TellurideINTERIA.PL
Cadillac CTS-VINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas