Audi e-tron Sportback. Nowy model o napędzie elektrycznym

W Los Angeles zadebiutował właśnie drugi produkcyjny model z rodziny Audi e-tron. Kolejny raz postawiono na auto z nadwoziem typu SUV. Tym razem mamy jednak do czynienia z usportowioną - przynajmniej wizualnie - wersją Sportback.

Audi e-tron Sportback
Audi e-tron SportbackINTERIA.PL

Nadwozie Audi e-tron Sportback mierzy 4901 mm długości, 1935 mm szerokości i 1616 mm wysokości. Wymiary są więc identyczne, jak w przypadku standardowego suva. Bez zmian pozostał również - mierzący 2928 mm - rozstaw osi. Samochód może się jednak pochwalić zdecydowanie "ostrzejszą" linią tylnej części nadwozia. Począwszy od słupka B dach szybko opada ku tyłowi, płynnie przechodząc w zwieńczoną niewielkim spojlerem tylną klapę.

Obniżenie linii dachu poskutkowało zmniejszeniem przestrzeni w kabinie. W stosunku do zwykłego e-trona pasażerowie tylnej kanapy mają tu o 2 cm mniej przestrzeni na głowę. Konstruktorom należą się jednak spore gratulacje za aerodynamikę. Potężne auto legitymuje się bardzo niskim współczynnikiem oporu powietrza - 0,25. Bagażnik ma pojemność 615 l wliczając w to przedni "schowek" (pod maską) liczący 60 l. Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń bagażowa powiększa się do 1655 l.

Samochód otrzymał nową generację reflektorów głównych LED Matrix. Klienci mają do wyboru 13 kolorów nadwozia. Unikatowym dla odmiany Sportback jest nowy metalizowany kolor "plasma blue". Nie zabrakło też odmiany S line. Poznamy ją m.in. po inaczej stylizowanych zderzakach, 20-calowych obręczach kół (standardowo 19 cali, opcjonalnie nawet 22) czy dodatkowym ospoilerowaniu. W przeciwieństwie do podstawowych modeli, w wersji S-line poszerzenia błotników czy listwy boczne są lakierowane.

Audi e-tron SportbackINTERIA.PL

Samochód oferowany będzie w dwóch wersjach napędowych różniących się pojemnością akumulatorów i osiągami. Słabsza - Audi e-tron Sportback 50 quattro - ma baterie o pojemności 71 kWh. W połączeniu z układem napędowym generującym 313 KM i 540 Nm daje to sprint do 100 km/h w 6,8 s i prędkość maksymalną... 190 km/h. Zasięg określono na 347 km.

Audi e-tron SportbackINTERIA.PL

Topowa odmiana - Audi e-tron Sportback 55 quattro - może pochwalić się bateriami o pojemności 95 kWh. Układ napędowy osiąga moc 360 KM i maksymalny moment obrotowy 561 Nm. Pozwala to osiągnąć 100 km/h w 6,6 s od startu i rozpędzić się do prędkości maksymalnej 200 km/h. Wybierając tryb "sport" kierowca może jednak chwilowo przeciążyć silniki elektryczne, które - przez maksymalnie 8 sekund - generować mogą aż 407 KM i 664 Nm. W efekcie sprint do 100 km/h trwa wówczas 5,7 s. Zasięg maksymalny, mierzony wg trybu WLTP, to 446 km.

Audi e-tron SportbackInformacja prasowa (moto)

Co ciekawe obie odmiany różnią się też rodzajem obsługiwanych ładowarek. Mocniejsza może być traktowana urządzeniem o mocy 150 kW. Słabsza - 120 kW. Korzystając z szybkich ładowarek przy trasach szybkiego ruchu wersję Sportback 55 quattro doładować można do 80 proc. pojemności akumulatorów w zaledwie 30 minut.

Audi e-tron Sportback

Audi e-tron Sportback 
Audi e-tron Sportback 
Audi e-tron Sportback 
Audi e-tron Sportback 
Audi e-tron Sportback 
Audi e-tron Sportback 
Audi e-tron Sportback 
Audi e-tron Sportback 
Audi e-tron Sportback 
Audi e-tron Sportback 
Audi e-tron Sportback 
Audi e-tron Sportback 
Audi e-tron Sportback 
Audi e-tron Sportback 

Audi e-tron Sportback zadebiutuje w europejskich salonach wiosną przyszłego roku.Ceny na niemieckim rynku rozpoczynają się od 71 350 euro.

Audi e-tron Sportback 

Los Angeles Auto Show 2019 na zdjęciach

Kia SeltosINTERIA.PL
Kia SeltosINTERIA.PL
Kia SeltosINTERIA.PL
Honda CR-VINTERIA.PL
Porsche TaycanINTERIA.PL
Honda CR-VINTERIA.PL
Pagani ZondaINTERIA.PL
Porsche TaycanINTERIA.PL
Porsche Taycan INTERIA.PL
Karma Revero GTSINTERIA.PL
Mercedes GLEINTERIA.PL
Kia HabaniroINTERIA.PL
Alfa Romeo GiuliaINTERIA.PL
Ford Mustang Mach-eINTERIA.PL
Infiniti QS InspirationINTERIA.PL
Mazda 3 TCRINTERIA.PL
Cadillac XT6INTERIA.PL
Fiat 500INTERIA.PL
Mazda 3 TCRINTERIA.PL
Audi e-tron SportbackINTERIA.PL
Lexus LC 500 ConvertibleINTERIA.PL
Jeep WranglerINTERIA.PL
LincolnINTERIA.PL
Alfa Romeo GiuliaINTERIA.PL
Audi e-tron SportbackINTERIA.PL
Alfa Romeo GiuliaINTERIA.PL
Toyota GR SupraINTERIA.PL
Alfa RomeoINTERIA.PL
Toyota GR SupraINTERIA.PL
Hyundai IoniqINTERIA.PL
Kia HabaniroINTERIA.PL
Toyota Camry AWDINTERIA.PL
Chevrolet CorvetteINTERIA.PL
Alfa Romeo TonaleINTERIA.PL
Jeep GladiatorINTERIA.PL
Karma SC2INTERIA.PL
Kia HabaniroINTERIA.PL
Mercedes-AMG GLE 53 CoupeINTERIA.PL
Lexus LC 500 ConvertibleINTERIA.PL
Lexus LF-30INTERIA.PL
Lexus LF-30INTERIA.PL
Karma SC2INTERIA.PL
Jeep WranglerINTERIA.PL
Nissan VersaINTERIA.PL
Jeep WranglerINTERIA.PL
Karma SC2INTERIA.PL
Alfa Romeo StelvioINTERIA.PL
Fiat 500INTERIA.PL
Volkswagen ID. Space VizzionINTERIA.PL
Lexus LC 500 ConvertibleINTERIA.PL
Infiniti QS InspirationINTERIA.PL
Jeep GladiatorINTERIA.PL
Jeep GladiatorINTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
Jeep GladiatorINTERIA.PL
Lexus LC 500 ConvertibleINTERIA.PL
Subaru BRZ i ImprezaINTERIA.PL
Lexus LF-30INTERIA.PL
Mercedes GLEINTERIA.PL
Volkswagen ID. Space VizzionINTERIA.PL
Lexus LC 500 ConvertibleINTERIA.PL
Karma Revero GTSINTERIA.PL
Alfa Romeo TonaleINTERIA.PL
Fiat 500XINTERIA.PL
Lexus LF-30INTERIA.PL
Volkswagen ID. Space VizzionINTERIA.PL
Ford Mustang Mach-eINTERIA.PL
Hyundai IoniqINTERIA.PL
Alfa Romeo TonaleINTERIA.PL
Nissan SentraINTERIA.PL
Lexus LF-30INTERIA.PL
Toyota TacomaINTERIA.PL
Ford Mustang Mach-eINTERIA.PL
Toyota GR SupraINTERIA.PL
Mercedes GLEINTERIA.PL
Jeep GladiatorINTERIA.PL
Lexus LF-30INTERIA.PL
Ford Mustang Mach-eINTERIA.PL
Ford MustangINTERIA.PL
Karma SC2INTERIA.PL
Chevrolet CorvetteINTERIA.PL
Audi e-tron SportbackINTERIA.PL
Toyota GR SupraINTERIA.PL
Toyota GR SupraINTERIA.PL
Kia TellurideINTERIA.PL
Volkswagen ID. Space VizzionINTERIA.PL
Nissan SentraINTERIA.PL
Kia TellurideINTERIA.PL
Cadillac CTS-VINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas