Alfa od Bertone

Dzisiaj w Monte Carlo odbywa się połączony z jazdami testowymi prasowy debiut "bohaterki" salonów motoryzacyjnych w Genewie i we Frankfurcie - nowej Alfy GT - sportowego coupe zbudowanego na bazie Alfy 156. Pojazd ten wejdzie do sprzedaży w Polsce w lutym przyszłego roku.

Alfy GT (kliknij)
Alfy GT (kliknij)INTERIA.PL

Samochody segmentu H, czyli o karoserii coupe to niecałe 1,5 procenta motoryzacyjnego rynku Europy. W 2003 roku pojazdy tego typu znalazły 200 tysięcy nabywców. Szacuje się, że w roku przyszłym zainteresowanie nimi gwałtownie wzrośnie - do 500 tysięcy.

INTERIA.PL

Dlatego właśnie należąca do koncernu Fiata marka Alfa Romeo wprowadza na rynek auto tego typu. Zaprojektowana w Centrum Stylistycznym Bertone GT to kontynuacja tradycji Alfy Romeo, która właśnie w tej kategorii stworzyła modele stanowiące historie motoryzacji: od 1900 SS po Giuliettę Sprint, od Alfetty po Giulię Sprint GT. Szczególnie ten ostatni model - stworzony przez Nuccio Bertone w 1963 - łączy z nową alfą wiele cech wspólnych.

GT o długości 4,48 metra, szerokości 1,76 m, wysokości 1,37 m i rozstawie osi 2,59 m przejęła wszystkie mocne punkty "156". Począwszy od schematu zawieszenia o szczególnej konfiguracji: z przodu "wysoki czworobok", z tyłu McPherson z poprzecznymi drążkami o różnej długości.

INTERIA.PL

Silniki stosowane w nowej alfie to benzynowe 1.8 Twin Spark o mocy 140 KM (dostępny od marca przyszłego roku) oraz 2.0 JTS o mocy 165 KM, a także "dieslowskie" 1.9 Multijet 16v o mocy 150 KM. Ta ostatnia jednostka napędowa jest nowością montowaną wyłącznie w Alfie GT.

Klienci żądający maksimum osiągów i sportowego charakteru będą mieli do dyspozycji wersję wyposażoną w potężny silnik 3.2 V6 24v o mocy 240 KM, któremu towarzyszy specjalne wyposażenie (zawieszenie, kierownica i hamulce).

Alfa GT dostępna będzie w trzech standardach wyposażenia: Progression, Distinctive i Luxury. Pierwszy zarezerwowany jest dla silników 2.0 JTS i 1.9 M-Jet 16v; drugi i trzeci można wybrać ze wszystkimi silnikami gamy, w tym z wersją 2.0 JTS Selespeed. W przyszłości przewidziano także rozszerzenie oferty o wyposażenie Impression, dostępne dla wersji 1.8 Twin Spark 16v. Nowe sportowe coupe można "ubrać" w aż 12 kolorów karoserii.

Jak poinformowano na konferencji prasowej poświęconej nowej alfie najtańsze GT kosztować będzie 26 200 euro, a najdroższe 42 000 euro.

TUTAJ galeria zdjęć, które wykonał reporter INTERIA.PL podczas premiery Alfy GT w Monte Carlo.

Oto dwa krótkie filmiki, z jazd testowych naszego reportera:

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas