Abarth 595 doczekał się liftingu

Sztandarowy produkt marki Abarth - bazujący na Fiacie 500 model 595 - doczekał się właśnie kuracji odmładzającej. Auto pozostaje w ofercie włoskiego producenta od 2008 roku, nie dziwi więc, że firma stara się podtrzymać zainteresowanie tym modelem.

Abarth 595
Abarth 595Informacja prasowa (moto)

Odświeżonego Abartha 595 poznamy po przestylizowanym pasie przednim z większym wlotem powietrza, który poprawiać ma wydajność układu chłodzenia silnika aż o 18 proc! Przeprojektowano również tylny zderzak starając się silniej zaakcentować obecność dyfuzora. Pomaga on odróżnić poszczególne wersje wyposażeniowe.

Standardowa - Abarth 595 - ma w zderzaku wstawki w kolorze matowej czerni. Odmiana 595 Turismo otrzymała listwy zderzaka w kolorze nadwozia, a topowa - 595 Competizione - lakierowane na szaro. Auto zyskało ponadto nowe klosze reflektorów (przednich i tylnych) i - od wersji Turismo - zmodernizowane obręcze kół w rozmiarze 17 cali (zapewniają aż o 50 proc. lepsze odprowadzanie ciepła). W cenniku pojawi się kilka nowych kolorów nadwozia.

Producent mówi również o nowym wnętrzu. Postawiono na lepsze materiały wykończeniowe (alcantara i włókna węglowe). W kabinie znajdziemy m.in. zmodyfikowaną kierownicę i zmodernizowane zegary. Wszystkie odmiany mają być teraz wyposażone w system UconnectTM z dotykowym wyświetlaczem o przekątnej 5 cali. Na liście opcji znajdziemy jego ulepszoną wersję z 7-calowym ekranem HD i cyfrowym radiem DAB.

Parę nowości znajdziemy również pod maską. Benzynowy silnik 1,4 l T-jet otrzymał zastrzyk mocy. Standardowa wersja rozwija teraz 145 KM i 206 Nm. Odmiana Abarth 595 Turismo oferuje 165 KM i 230 Nm. W drugim przypadku poprawę osiągów jednostka zawdzięcza nowej turbosprężarce Garetta. Standardowo wszystkie odmiany sprzęgane są z ręczną, pięciostopniową skrzynią biegów. Na liście opcji znalazła się sekwencyjna przekładnia sterowana łopatkami przy kierownicy. Na życzenie topowy model, Competizione, może też być wyposażony w przedni dyferencjał o ograniczonym poślizgu.

Abarth 595Informacja prasowa (moto)

W modelu Turismo standardowym wyposażeniem są sterowane elektronicznie tylne amortyzatory Koni FSD. Abarth 595 Competizione może pochwalić się takim rozwiązaniem przy każdym z kół. W tej odmianie standardem są również czterotłoczkowe zaciski hamulcowe Brembo lakierowane na kolor czerwony, szary, czarny lub żółty.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas