Tino w Polsce

Nissan Poland wprowadził do sprzedaży nowy model - minivan Almera Tino, który ma za zadanie odegrać znaczącą rolę na dynamicznie rozwijającym się rynku tzw. kompaktowych minivanów (MPV). Nowy nissan jest adresowany do młodych rodzin, spełniając jednocześnie wymagania ludzi reprezentujących dynamiczny styl życia i preferujących aktywne formy wypoczynku. Tino jest autem zaprojektowanym w Europie i produkowanym w Hiszpanii i zostało stworzone na potrzeby europejskich odbiorców. Tino wnosi ze sobą przyjemność prowadzenia, wysoką ergonomię i wygodę użytkowania oraz nowoczesną technologię.

Tino jest trzecią wersją popularnego i uznanego już modelu Almera. Dotychczas w ofercie koncernu znalazły się trzy i pięciodrzwiowy hatchback, a wkrótce do polskich salonów trafi sedan. Nissan realizując swoją koncepcję produkowania pojazdów dostosowanych do wymagań poszczególnych rynków i lokalnych preferencji użytkowników, produkcję minivana umieścił w swojej europejskiej fabryce w Barcelonie. Hiszpański ośrodek zajmuje powierzchnie ponad pół miliona metrów kwadratowych, gdzie znajdują się: tor testowy, hale produkcyjne oraz biura.

Reklama

Almera Tino jest drugim pojazdem Nissana zaprojektowanym i zbudowanym w oparciu o ogólnoświatową platformę MS (medium/small). Służąca jako podstawa konstrukcji modeli koncernu sprzedawanych na rynkach Azji, Ameryki Północnej i Europy, płyta podłogowa MS jest jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie produktów na świecie. Jej parametry zapewniają znakomite wyniki auta w testach sztywności konstrukcji, a w połączeniu ze zmodyfikowanym zawieszeniem pochodzącym od Almery hatchback gwarantuje bardzo dobre właściwości jezdne.

Łatwość manewrowania to jedna z ważniejszych cech, jaką powinien się charakteryzować minivan segmentu C. Almera Tino posiada najmniejszą w klasie średnicę zawracania - 10,4 metra. Linia Tino podkreśla jej walory trakcyjne i użytkowe. Połączono w niej cechy pojazdu praktycznego i funkcjonalnego z dynamiką.

We wnętrzu Tino zmieści się swobodnie pięć osób wraz z bagażem. Wsiadając do tego samochodu można poczuć się bezpiecznie i komfortowo. U podstaw koncepcji Tino leżała intencja stworzenia auta wszechstronnego, ale też tworzącego harmonię między nim, a pasażerami. Pamiętano również, że nie tylko dorośli w tym samochodzie mają czuć się dobrze. Konstruktorzy zadbali, by hasło "dzieci to uwielbiają" znalazło swoje odbicie w projekcie kabiny auta. Przykładami mogą być systemy bezpiecznego mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX, czy też koncepcja "przejrzystego" wnętrza, z którego mali pasażerowie mogą bez problemu oglądać świat zza szyb Tino. Dorośli również szybko docenią funkcjonalność tego projektu. Fotele minivana mogą być ustawione w 24 konfiguracjach a ponad 20 różnorodnych schowków pomieści wszelkie szpargały.

W sprzedawanym na polskim rynku minivanie Nissana montowany jest nowy 16-zaworowy silnik ZI o pojemności 1800 ccm należący do najnowszej serii QG. Jednostka ta gwarantuje wysoką kulturę pracy, dynamikę, a jednocześnie oszczędność i wysoką czystość spalin. Silnik ten produkowany jest w Europie, w brytyjskiej fabryce Nissana w Sunderland. Zastosowano w nim technologię zmiennych faz rozrządu - NVCS (Nissan Valve Timing Control System) oraz system zapłonu bezpośredniego - NDIS (Nissan Direct Ignition System). NVCS jest systemem kontrolującym czasy otwarcia zaworów ssących, dzięki czemu istotnie poprawiono parametry napełniania komory spalania w całym zakresie prędkości obrotowej silnika. Praktycznie wyraża się to znacznym wzrostem momentu przy niskich obrotach i płynnym wzrostem mocy w górnym zakresie prędkości obrotowej. Zapłon bezpośredni NDIS swą nazwę zawdzięcza umieszczeniu czterech niezależnych cewek zapłonowych bezpośrednio na świecy zapłonowej (coil-on-plug system). Zapewnia większe napięcie w układzie, większą energię iskry i bardziej prawidłowy przebieg procesu spalania. Dzięki tym rozwiązaniom silnik rozwija moc maksymalną 114 KM przy 5600 obr/min i maksymalny moment obrotowy 158 Nm przy 2800 obr/min, przy czym aż 97% maksymalnego momentu obrotowego uzyskuje w przedziale 2400 - 4800 obr/min.

Almera Tino oferuje całkiem bogate wyposażenie standardowe - klimatyzację, wysokiej jakości fabrycznie montowany system audio, zintegrowany z immobilizerem, elektrycznie opuszczane szyby, centralny zamek z systemem antynapadowym. Izotermiczne, elektrycznie sterowane szyby, system logicznego oświetlenia wnętrza i 12V gniazdo elektryczne to również wyposażenie standardowe, do którego należy dodać wskaźnik temperatury zewnętrznej z cyfrowym zegarem, skórzaną kierownicę oraz aluminiowe obręcze kół. Paleta kolorów i dodatków pozwala na dopasowanie stylu auta do indywidualnych wymagań.

Nissan Almera Tino jest dostępny w cenie od 78900 zł.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy