Sportowy opel
Nowe trendy w projektowaniu sportowych samochodów pokazuje zaprezentowany w 1999 roku studyjny pojazd Opla o nazwie speedster. Speedster został opracowany przez MORT Adam Opel AG w Russelsheim.
Speedster został opracowany przez Międzynarodowy Ośrodek Rozwoju Technicznego firmy Adam Opel AG w Russelsheim we współpracy z angielskim Lotus Engineering z Norfolk. Został wyposażony w nowy czterocylindrowy aluminiowy silnik ECOTEC produkowany w zakładach Opla w Kaiserslautern. Należy on do nowej generacji benzynowych zespołów napędowych o lekkiej konstrukcji i pojemnościach od 1,8 do 2,2 l. Silniki te charakteryzują się niewielkim zużyciem paliwa, niską emisją spalin i równą pracą. Szereg konstrukcyjny silników z lekkich stopów z 4 zaworami na cylinder służy ponadto jako podstawa dla pierwszego benzynowego silnika Opla z bezpośrednim wtryskiem.
Zespół napędowy 2,2 I w samochodzie "Speedster" zapewnia moc 108 kW/147 KM. Ten dwuosobowy samochód, ważący mniej niż 800 kg, osiąga przy tym maksymalną prędkość około 220 km/h, a rozpędza się do prędkości stu kilometrów w czasie krótszym niż sześć sekund. Speedster stanowi kontynuację sportowej gamy Opla, która została wprowadzona wraz z nową wersją astry. Nie jest więc tajemnicą że właśnie na jego bazie powstała - tym razem seryjnie produkowane - astra coupe, której walory, podobnie jak agili z Gliwic zaprezentowane zostaną dziennikarzom 23 marca 2000 roku na Sardynii.