Przełomowy Citroen C5 Break

W dniach 5-7 października Citroen zorganizował dni otwarte, podczas których wprowadził na rynek nowe kombi - model C5 Break. Ten nowy pojazd ma spełnić oczekiwania coraz liczniejszych w Europie klientów poszukujących samochodu o wyraźnej osobowości, prestiżowego, zrównoważonego i dysponującego obszernym wnętrzem. C5 Break odznacza się ekspresywnym stylem, nowoczesną linią nadwozia i użytecznym wnętrzem. Nowe kombi jest nie tylko praktyczne ale również dobrze zachowuje się podczas jazdy. Przyglądnijmy mu się zatem z bliższa.


Z zewnątrz C5 Break jest wyrazisty i elegancki. Jego przód charakteryzuje się ciągłością linii maski i szyby przedniej. Posiada bardzo duże reflektory oraz charakterystyczną osłonę chłodnicy z logo Citroena. Solidną konstrukcję podkreśla wyprofilowanie maski, błotników i zderzaków. Z boku widać wyraźnie, że C5 Break nie jest przedłużonym hatchbackiem, ani ćwiczeniem stylistycznym ale pojazdem w pełni oddanym swojemu powołaniu BREAK. Szeroki i wysoki tył auta podkreślają dwa łuki pionowych świateł tylnych, ujmujące w nawias tylną klapę.

Reklama

Duża przeszklona powierzchnia, tworząca pas światła oraz szyby boczne przedziału bagażowego, większe od szyb drzwi tylnych zapewniają dużą jasność i wygodę oraz podkreślają przestronność wnętrza. Francuski producent zapewnia, że C5 Break należy do najlepszych pojazdów kombi segmentu M2 pod względem pojemności ładunkowej. Dysponuje bagażnikiem o pojemności 563 litrów, który po złożeniu tylnych siedzeń można powiększyć do 1658 litrów. Sama ładowność nie jest jednak najważniejszym atutem nowego citroena. Jego prawdziwą zaletą jest doskonała dostępność do bagażnika, możliwa dzięki zmiennej wysokości progu bagażnika oraz otwieranej szybie tylnej klapy. Oba rozwiązania przydają się przy ładowaniu. Dzięki pierwszemu możemy opuścić próg bagażnika na wysokość 493 mm, a potem podnieść go na wysokość nominalną 564 mm lub na maksymalną 653 mm. Drugie rozwiązanie pozwala uniknąć otwierania tylnych drzwi przy przewożeniu przedmiotów o przeciętnych rozmiarach.

Poza przestrzenią bagażową Citroen C5 Break oferuje też liczne schowki w kabinie. Skrytka w desce rozdzielczej z chłodzoną komorą ma pojemność 17 litrów (z wyjątkiem modeli wyposażonych w system nawigacji) i mieści bez kłopotów 1,5-litrową butelkę wody. W jego pokrywie można schować okulary, długopis, czy kartki typu post-it. Centralny schowek w konsoli (z wyjątkiem modeli dysponujących systemem nawigacji z kolorowym ekranem) może pomieścić dwie puszki napojów lub podręczne przedmioty takie jak telefon komórkowy. Aparat może być ładowany z gniazda 12V znajdującego się na konsoli centralnej. Do schowka po lewej stronie kierowcy można włożyć rękawiczki i pęk kluczy. Drzwi przednie posiadają obszerne kieszenie, w tym jedną zamykaną. Również drzwi tylne są wyposażone w otwartą kieszeń o dużej pojemności. Schowek w konsoli z tyłu jest wyjmowany i może służyć jako popielniczka, lub niewielki podróżny pojemnik na śmieci. Podstawka na kubki po stronie kierowcy, centralny podłokietnik z tyłu ze schowkiem i wysuwaną podstawką na puszki napojów uzupełniają wyposażenie pojazdu.

Citroen C5 Break został wyposażony w hydroaktywne zawieszenie 3 generacji, które zapewnia dobre zachowanie na drodze, stabilność i wysoki komfort niezależnie od obciążenia. Nowoczesne zawieszenie oferuje oryginalną funkcję: automatyczną zmianę wysokości pojazdu w zależności od prędkości, co pozwala uzyskać lepszą stabilność dzięki obniżonemu środkowi ciężkości (15 mm z przodu i 11 mm z tyłu) oraz redukcję zużycia paliwa. Kiedy droga jest mocno zniszczona wysokość pojazdu można powiększyć o 13 mm. Ponadto w wersjach z silnikami 2.0i 16v i 2.2 HDi kierowca ma do dyspozycji dwa tryby pracy, komfortowy i sportowy, które automatycznie zmieniają elastyczność i amortyzację pojazdu. Zwieszenie hydroaktywne 3 generacji nie wymaga żadnej obsługi przez pięć lat lub do 200 tys. km przebiegu.

Gama Citroenów C5 Break wyposażona będzie początkowo w silniki: 2.2 HDi dysponujący filtrem cząstek stałych (FAP), 2.0 HDi, 2.0i 16v oraz 1.8i 16v. Sterowana sekwencyjnie automatyczna skrzynia biegów dostosowująca się do stylu jazdy kierowcy dostępna jest w wersji z silnikiem 2.0i 16v.


Cennik Citroena C5 Break:

X 1.8i 16v (5-biegowa przekładnia) - 72 700 PLN

X 2.0i 16v (5-biegowa przekładnia) - 79 100 PLN

SX 2.0i 16v (5-biegowa przekładnia) - 83 700 PLN

SX 2.0i 16v (przekładnia automatyczna BVA) - 89 200 PLN

X 2.0 HDi (5-biegowa przekładnia) - 86 300 PLN

SX 2.0 HDi (5-biegowa przekładnia) - 89 200 PLN

SX 2.2 HDi (5-biegowa przekładnia) - 111 200 PLN

Citroena C5 i C5 Break możesz zobaczyć w naszej GALERII

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy