Opel astra. "Na samej urodzie długo się nie pojeździ"
Jest krwistoczerwona, z czarnymi i chromowanymi akcentami. Na efektownych alufelgach prezentuje się dynamicznie, zgrabnie i lekko. Wzbudza zainteresowanie na parkingach i zbiera wśród oglądających dobre opinie. "Ładna ta nowa astra..." - oto, co najczęściej słyszymy.
Opel Astra HB 1.6D 100 kW/136 KM Start/Stop FWD
Opel Astra HB Silnik: 1.6D 100 kW/136 KM Start/Stop FWD Skrzynia: 6-biegowa manualna Kolor: Czerwony - Power, brylantowy Wersja: Dynamic Wyposażenie dodatkowe: Tapicerka Sienna / Morocana, Jet Black skórzana z elementami ze sztucznej skory, czarna, przednie fotele typu „Sport”Zawiera: podgrzewane przednie i tylne fotele, podgrzewaną kierownicę, złącza 2xUSB z tyłu konsoli środkowej, hamulec postojowy sterowany elektrycznie, moduł PowerFlex Pakiet Fotel Ergonomiczny Kierowcy i Pasażera Fotele przednie z regulacją w 8 kierunkach, z elektryczną regulacją podparcia lędźwiowego oraz regulacją długości siedzisk. Kieszenie z tyłu oparć przednich foteli. Pakiet Elektryczny Fotel Kierowcy AGR Fotel kierowcy z funkcją masażu i elektryczną regulacją w 8 kierunkach z pamięcią ustawień oraz regulacją bocznych elementów siedziska. Wentylowana tapicerka przednich foteli. Pakiet Ochronny Elektrycznie składane lusterka boczne. Układ ostrzegający o pojazdach w martwym polu w lusterkach. Zaawansowany system wspomagania parkowania APA2. Kamera cofania. System multimedialny NAVI 900 IntelliLink z nawigacją 3D i łączami BluetoothR, USB, AUX-in. Zawiera: wyświetlacz kolorowy wskaźników kierowcy 4,2”, antenę typu „płetwa rekina”, 6 głośników Premium, kolorowy ekran dotykowy 8" , mapy Europy, zintegrowaną funkcję komend głosowych Reflektory matrycowe LED IntelliLux z automatycznym sterowaniem światłami drogowymi. Zawierają: światła tylne w technologii LED System automatycznego sterowania zamkami drzwi i zapłonem Open&Start Tylne siedzenia dzielone w proporcji 40/20/40, z podłokietnikiem Moduł PowerFlex (wielofunkcyjny moduł, mocowany na konsoli centralnej, umożliwiający podłączenie akcesoriów) Uniwersalny uchwytu na smartfona Dywaniki welurowe na przód i tył Tylne szyby przyciemniane, typu "Privacy" Tuner radia cyfrowego DAB Alarm Dwustronna mata podłogi bagażnika
Nam też się ten samochód podoba, ale, jak mawiał dziadek Władysław, "na samej urodzie długo się nie pojeździ". A my będziemy udostępnioną nam astrą jeździli kilka miesięcy. To wystarczający czas, aby dokładnie jej się przyjrzeć, poznać i spróbować odpowiedzieć na odwieczne pytanie, stawiane przy debiucie każdej kolejnej generacji tego modelu: czy opel astra ma szansę zdetronizować wreszcie króla segmentu C, czyli volkswagena golfa?
Opel ma bardzo długie i bogate doświadczenie w produkcji samochodów kompaktowych. Sięga ono roku 1962, kiedy to nową fabrykę w niemieckim Bochum opuścił pierwszy Kadett. Model, oznaczony literą A, był napędzany litrowym silnikiem o mocy 40 KM. Miał czterobiegową skrzynię biegów i potrafił rozpędzić się do 120 km/godz.
29 lat później szerokiej publiczności zaprezentował się następca Kadetta - Opel Astra. Jego premiera była jednym z największych wydarzeń salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem. Co ciekawe, markę Astra wcześniej znali już Brytyjczycy - pod taką nazwą firma Vauxhall produkowała na Wyspach Kadetta D i E.
W 1992 r. Opel Astra zajął drugie miejsce w plebiscycie Car of the Year, za, a jakże... Volkswagenem Golfem III.
Astra "jedynka", czyli w nomenklaturze General Motors, macierzystego koncernu Opla - F, wciąż stanowi częsty widok na polskich drogach (w latach 1998-2002 była produkowana w fabryce w Gliwicach jako Astra Classic). A trafiają się już przecież na nich astry najnowszej, piątej generacji - K. Ciekawe spotkanie pokoleń...
Opel wyprodukował dotychczas ponad 24 miliony egzemplarzy modeli Kadett i Astra. Ktoś obliczył, że gdyby ustawić te auta jedno za drugim, to utworzyłyby kolumnę o długości więcej niż 100 tysięcy kilometrów, co oznacza, że ponaddwukrotnie opasałaby ona kulę ziemską wzdłuż równika. Robi wrażenie...
A propos wrażenia... Jak wiadomo, bardzo ważne jest to pierwsze - i w kontaktach międzyludzkich, i na styku człowiek - samochód. W przypadku relacji: my - testowy opel astra, owo pierwsze wrażenie jest jak najbardziej pozytywne. Trudno zresztą się dziwić, skoro otrzymaliśmy pojazd jeszcze pachnący fabryką, w topowej wersji wyposażenia, naszpikowany nowoczesnymi, by nie rzec wyrafinowanymi, nie spotykanymi dotychczas w tej klasie technologiami.
Wystarczy wspomnieć o dwóch elementach: systemie multimedialnym NAVI 900 IntelliLink z nawigacją 3D, łączami Bluetooth, USB, kolorowym ośmiocalowym ekranem dotykowym i funkcją komend głosowych oraz o reflektorach matrycowych LED IntelliLux z automatycznym sterowaniem światłami drogowymi.
Pod maską - nowoczesny, wykonany w całości z aluminium turbodoładowany diesel 1.6 CDTI o mocy 136 KM.
Kolejne tygodnie obcowania z astrą zapowiadają się naprawdę ciekawie...