Mazda2 - pierwszy Europejczyk

Salon w Paryżu (26 września 2002 r.) był okazją do zaprezentowania nowego modelu - Mazdy2, która od początku przyszłego roku będzie produkowana w hiszpańskich zakładach Forda w Walencji. Przynależność japońskiej marki do koncernu Forda pozwoliła nie tylko na wykorzystanie hiszpańskiej fabryki, ale również nowoczesnej płyty podłogowej Forda Fiesty, na bazie której skonstruowana została "dwójka". Nowy maluch Mazdy będzie miał 3925 mm długości, 1680 mm szerokości i 1545 mm wysokości, co plasuje go w gronie mikrovanów. Głównymi rywalami tego pojazdu będą: Honda Jazz, Citroen C3, Toyota Yaris Verso, czy też Opel Meriva. TUTAJ zdjęcia Mazdy2.


Mazda2 (w Japonii pod nazwą Demio zadebiutowała 7 sierpnia) będzie pierwszym pojazdem tej marki produkowanym w Europie. Głównymi zaletami auta będą małe wymiary zewnętrzne, a równocześnie przestronne i funkcjonalne wnętrze. Konstruktorzy nie zapomnieli oczywiście o dobrych parametrach jezdnych i o względach bezpieczeństwa.

Do napędu pojazdu posłuży gama nowoczesnych silników produkowanych w Europie (podczas gdy Demio zasilać będą jednostki z Hiroshimy). Podstawowym napędem będzie silnik o pojemności 1,25 litra i mocy 75 KM (55 kW). Uzupełnią go dwie inne jednostki benzynowe: 1,4 litra o mocy 80 KM (59 kW) i 1,6 litra o mocy 100 KM (74 kW) oraz wysokoprężny napęd Common Rail DE o pojemności 1,4 litra i mocy 68 KM (50 kW).

Wnętrze auta oferuje typową dla mikrovanów funkcjonalność. Dzięki regulowanej wysokości siedzenia i kierownicy kierowca może wygodnie usadowić się kabinie. Bagażnik dysponuje pojemnością 330 litrów, którą można zwiększyć poprzez złożenie tylnych siedzeń. Dla zwiększenia użyteczności oparcie kanapy dzieli się w stosunku 60:40. Oparcia przednich foteli mogą zostać opuszczone do poziomu, przez co we wnętrzu auta mogą zmieścić się nawet bardzo długie przedmioty.

Reklama

W zakresie bezpieczeństwa Mazda2 oferuje sztywne nadwozie, które dobrze absorbuje siłę uderzenia. Ponadto nad bezpieczeństwem podróżnych czuwają dwustopniowe poduszki powietrzne z przodu (w standardzie), z boku oraz kurtyny okienne (jako opcja). W dziedzinie bezpieczeństwa aktywnego działają systemy ABS (na wszystkich 4 kołach), EBA (Emergency Brake Assist), EBD (Electronic Brake Force Distribution System) oraz system stabilizacji jazdy, DSC (Dynamic Stability Control).

TUTAJ zdjęcia Mazdy2.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama