Lexus LC. Piękny, mocny i szybki

I znowu nazwa Lexus myli się nam ze słowem "luksus"... A wszystko za sprawą dwudniowej podróży za kierownicą Lexusa LC z Monachium do Mediolanu, podczas której wraz z dziennikarzami z innych krajów mogliśmy bliżej poznać najnowsze dzieło japońskich stylistów i inżynierów. Dzieło, chociaż po zakończeniu wspomnianej eskapady bylibyśmy skłonni mówić wręcz o arcydziele...

Lexus LC
Lexus LCINTERIA.PL

Przyglądanie się Lexusowi LC to jak obcowanie z piękną, tajemniczą kobietą. Zachwyca i intryguje. Co i raz w jej, to znaczy jego wyglądzie odkrywamy nowe, ekscytujące, wysmakowane detale. Zależnie od pogody, oświetlenia, nastroju...

Zresztą nie zamierzamy wdawać się tu w szczegółowe analizowanie prezencji nowego sportowego coupe rodem z Dalekiego Wschodu. Zamiast czytać mniej lub bardziej udatne opisy doskonałych proporcji i atletycznego profilu nadwozia, przebiegu linii dachu, grilla w charakterystycznym kształcie klepsydry, znakomicie wkomponowanych w nadwozie przyciemnionych świateł LED, przyjrzyjcie się zdjęciom. Wystarczy, gdy powiemy, że przy projektowaniu tego samochodu obficie czerpano z powszechnie chwalonego i nagradzanego designu koncepcyjnego modelu LF-LC. I dodamy, iż drugim, obok estetyki kryterium narzucającym przyjęcie konkretnych rozwiązań stylistycznych, były oczywiście wymogi aerodynamiki. Tak czy inaczej efekt końcowy uważamy za doskonały. Zamilczcie, wybrzydzacze...

Lexus LC w Alpach

Lexus LC w AlpachINTERIA.PL
Lexus LC w AlpachINTERIA.PL
Lexus LC w AlpachINTERIA.PL
Lexus LC w AlpachINTERIA.PL
Lexus LC w AlpachINTERIA.PL
Lexus LC w AlpachINTERIA.PL
Lexus LC w AlpachINTERIA.PL

Równie luksusowo i nowocześnie prezentuje się wnętrze auta. Skóra, aluminium, świetnej jakości tworzywa sztuczne... Jedyne, do czego możemy się przyczepić, to równie nieprecyzyjny i niewygodny, jak w innych modelach Lexusa, touchpad służący do obsługi systemu pokładowej informacji i rozrywki.

Lexus LC 500

Lexus LC 500 
Lexus LC 500 
Lexus LC 500 
Lexus LC 500 
Lexus LC 500 
Lexus LC 500 
Lexus LC 500 
Lexus LC 500 
Lexus LC 500 
Lexus LC 500 
Lexus LC 500 
Lexus LC 500 
Lexus LC 500 
Lexus LC 500 
Lexus LC 500 
Lexus LC 500 
Lexus LC 500 
Lexus LC 500 
Lexus LC 500 
Lexus LC 500 
Lexus LC 500 
Lexus LC 500 
Lexus LC 500 
Lexus LC 500 
Lexus LC 500 
Lexus LC 500 
Lexus LC 500 
Lexus LC 500 
Lexus LC 500 
Lexus LC 500 
Lexus LC 500 
Lexus LC 500 
Lexus LC 500 
Lexus LC 500 
Lexus LC 500 
Lexus LC 500 
Lexus LC 500 
Lexus LC 500 
Lexus LC 500 
Lexus LC 500 
Lexus LC 500 
Lexus LC 500 
Lexus LC 500 
Lexus LC 500 
Lexus LC 500 
Lexus LC 500 
Lexus LC 500 
Lexus LC 500 
Lexus LC 500 
Lexus LC 500 
Lexus LC 500 
Lexus LC 500 
Lexus LC 500 
Lexus LC 500 
Lexus LC 500 
Lexus LC 500 
Lexus LC 500 
Lexus LC 500 

LC nominalnie jest samochodem czteromiejscowym, ale pomimo pokaźnego rozstawu osi (2870 mm) podróżowanie na fotelach drugiego rzędu sprawi przyjemność jedynie zdeklarowanym masochistom lub miłośnikom jazdy w kucki. Za to osoby siedzące z przodu absolutnie nie będą narzekać na niewygody. Nisko osadzone, sportowe fotele dobrze podtrzymują ciało. Kierownica o zróżnicowanym wzdłuż obwodu przekroju świetnie leży w dłoniach. Czegóż chcieć więcej? Lepszej widoczności z wnętrza pojazdu? A, to na pewno...

Lexus LC będzie oferowany w dwóch wersjach napędu: hybrydowej Multi Stage Hybrid (500h) i klasycznej (500). Na pierwszą z wymienionych składa się 3,5-litrowy silnik benzynowy V6 299 KM oraz elektryczny 122 kW. Całkowita moc owego zestawu wynosi 359 KM. Powyższy układ został wyposażony w dodatkową przekładnię automatyczną, co po pierwsze likwiduje znane z hybryd z przekładniami bezstopniowymi typu CVT uciążliwe wycie silnika przy przyspieszaniu oraz, symulując 10-biegową skrzynię automatyczną, umożliwia manualną "zmianę przełożeń" manetkami przy kierownicy.

Lexus LC 500 Hybrid

Lexus LC 500h 
Lexus LC 500h 
Lexus LC 500h 
Lexus LC 500h 
Lexus LC 500h 
Lexus LC 500h 
Lexus LC 500h 
Lexus LC 500h 
Lexus LC 500h 
Lexus LC 500h 
Lexus LC 500h 
Lexus LC 500h 
Lexus LC 500h 
Lexus LC 500h 
Lexus LC 500h 
Lexus LC 500h 
Lexus LC 500h 
Lexus LC 500h 
Lexus LC 500h 
Lexus LC 500h 
Lexus LC 500h 
Lexus LC 500h 
Lexus LC 500h 
Lexus LC 500h 
Lexus LC 500h 
Lexus LC 500h 
Lexus LC 500h 
Lexus LC 500h 
Lexus LC 500h 
Lexus LC 500h 
Lexus LC 500h 
Lexus LC 500h 
Lexus LC 500h 
Lexus LC 500h 
Lexus LC 500h 
Lexus LC 500h 
Lexus LC 500h 
Lexus LC 500h 
Lexus LC 500h 
Lexus LC 500h 
Lexus LC 500h 
Lexus LC 500h 
Lexus LC 500h 
Lexus LC 500h 
Lexus LC 500h 
Lexus LC 500h 
Lexus LC 500h 
Lexus LC 500h 
Lexus LC 500h 
Lexus LC 500h 
Lexus LC 500h 
Lexus LC 500h 
Lexus LC 500h 
Lexus LC 500h 
Lexus LC 500h 
Lexus LC 500h 
Lexus LC 500h 

Lexus LC 500h rozpędza się od 0 do 100 km/godz. w ciągu 5 sekund. Mimo to przeznaczony jest dla kierowców o... spokojniejszym usposobieniu. Z myślą o tych, którzy lubią ostrzejszą, sportową jazdę przygotowano wariant z ośmiocylindrowym, wolnossącym silnikiem benzynowym o pojemności 4969 ccm i mocy 477 KM, współpracującym z 10-biegowym automatem. Osobiście wybralibyśmy tę drugą wersję. Nie dlatego, że LC 500 jest w sprincie o kilka dziesiątych sekundy zrywniejszy od LC 500h oraz ma nieco wyższą (270 zamiast 250 km/godz.) prędkość maksymalną. Po prosty wydaje się, jakby to określić, bardziej bezkompromisowy, a zatem lepiej dopasowany do charakteru rasowego, sportowego coupe. No i lepiej brzmi...

Lexus LC 500 

Jednak niezależnie od rodzaju napędu Lexus LC jest samochodem, który naprawdę doskonale się prowadzi i potrafi sprawić mnóstwo frajdy kierowcy. Zawdzięcza to zarówno mocnym silnikom, jak i aerodynamicznemu, sztywnemu nadwoziu (zostało ono zbudowane na nowej platformie, Global Architecture-Luxury, przeznaczonej dla pojazdów z silnikami umieszczonymi z przodu i napędzającymi tylne koła), niskiemu położeniu środka ciężkości, optymalnemu rozkładowi mas (zastosowanie opon typu run-flat pozwoliło na rezygnację z koła zapasowego i umieszczenie akumulatora w bagażniku) oraz wielowahaczowemu zawieszeniu. Jak podaje producent, jego opracowanie i dopracowanie zajęło konstruktorom aż pół roku. Nie musimy dodawać, że model LC został wręcz naszpikowany elektroniką - poprawiającą jego właściwości jezdne i podnoszącą bezpieczeństwo podróżowania.

Lexus LC 500 w Alpach. Materiał powstał dzięki uprzejmości www.akokan.plINTERIA.PL

Samochód piękny, mocny i szybki. I o jedno tylko mamy pretensję do zarządców japońskiej marki. Dlaczego zamiast nadawać swoim pojazdom dźwięczne, wpadające w ucho atrakcyjne nazwy wciąż upierają się przy bezdusznych oznaczeniach literowo-liczbowych?

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas