Leon zawodowiec
W XXI stulecie hiszpański producent samochodów Seat postanowił wjechać nowym modelem o nazwie leon. Najdroższa wersja tego auta to samochód o napędzie na wszystkie cztery koła, sześciostopniowej, manualnej skrzyni biegów i silniku o mocy 180 koni mechanicznych.
Niewątpliwymi zaletami samochodu, oprócz wspomnianej przed chwilą sylwetki, są: sportowy charakter, wielofunkcyjność, dynamika, wysoki standard bezpieczeństwa i stosowny do klasy pojazdu poziom wykończenia. Seat leon będzie produkowany w kilku wersjach: select, stella, signo oraz sport. Dzięki temu ma zaspokoić potrzeby najbardziej nawet wymagającej klienteli.
W seryjnym wyposażeniu - niestety tylko na rynku niemieckim - seat leon posiada m.in: elektroniczną klimatyzację, system nawigacji satelitarnej, ABS, system kontroli trakcji i systemy antypoślizgowe, cztery poduszki powietrzne, wysuwane lusterka tylne, sensory deszczu oraz system nagłośnienia z niezależnymi słuchawkami dla pasażerów podróżujących z tyłu.
Bardzo ciekawie przedstawia się gama montowanych pod maską leona silników. Mamy tu do czynienia zarówno z dieslami (69 KM, 90 KM oraz 110 KM w odmianie TDi) jaki z jednostkami benzynowymi (1.4 16V o mocy 75KM, 1.6 o mocy 100 KM i 1.8 20V o mocy 125 KM). Oczywiście, największym przebojem silnikowym leona będzie wspomniany motor 1,8 20V turbo o mocy 180 KM. Jest to na dziś najmocniejszy silnik w dotychczasowej historii Seata. Jego moc pozwoli leonowi na osiągnięcie szybkości maksymalnej 229 km/godz, a więc takiej, jakiej nigdy dotąd nie uzyskał żaden model produkowany przez Seata.
Ponadto wersja leona z silnikiem 1.8 20V turbo będzie wyposażona w sześciostopniową ręczną skrzynię biegów, zaś odmiana oznaczona symbolem 4 już wkrótce ma posiadać inteligentny system trakcji przy napędzie 4 x 4.