Ford Transit Connect - nowy łącznik

Płyta podłogowa, którą skonstruowano na potrzeby nowej Fiesty otworzyła drogę do powstania kolejnych małych pojazdów w rodzinie Forda. Jednym z nich jest dostawczy Transit Connect, który ma zastąpić wysłużonego już Couriera. Jest to najmniejszy samochód z gamy Transitów, która teraz swoją różnorodnością będzie mogła zadowolić znacznie większą liczbę odbiorców. Auto kierowane jest do właścicieli niewielkich firm i dostawców, dla których liczy się efektywność i ekonomiczność transportu.


Transit Connect od samego początku został zaprojektowany, testowany i skonstruowany w podobny sposób, jak jego starszy brat - zwycięzca tytułu Samochodu Dostawczego 2001 roku - Ford Transit. Celem inżynierów było bowiem dostarczenie klientom sprawdzonego i solidnego samochodu, który spełniłby ich oczekiwania. Konstrukcja pojazdu jest sztywna i wykonana z wytrzymałych materiałów. Dużą wagę przywiązano też do żywotności zawieszenia, które dodatkowo wzmocniono. Samochód został wyposażony w 15-calowe koła.

Jednym z najważniejszych parametrów samochodu dostawczego jest jego ładowność. Model Connect dostępny będzie w dwóch rozstawach osi, co przekłada się bezpośrednio na wykorzystanie przestrzeni w jego wnętrzu. Większy rozstaw będzie miał pojazd przeznaczony do przewozu większej ilości towarów o wadze dochodzącej do 1 tony. Ford z mniejszym rozstawem osi zaliczać się będzie do segmentu małych samochodów dostawczych, wykorzystywanych m.in. przez firmy kurierskie. Do obu wersji nadwoziowych przewidziano szeroką gamę silników benzynowych i wysokoprężnych, którą precyzyjnie trafią w gusta klientów. Komora ładunkowa Forda Transit Connect będzie montowana w wielu konfiguracjach, wykorzystujących tylne drzwi rozchylane i przesuwane drzwi boczne ułatwiające załadunek. W dziedzinie bezpieczeństwa zadbano o przednie i boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera i system ABS. Mocna konstrukcja nadwozia również wpływa na poprawę bezpieczeństwa podczas kolizji.

Transit Connect będzie produkowany w tureckich zakładach Forda Kocaeli niedaleko Izmit. W sprzedaży auta te pojawią się najpierw na rynkach brytyjskim i tureckim, na jesieni 2002 r. W pozostałych krajach Europy auto będzie sprzedawane od początku 2003 r.

Reklama
INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy