Ford fiesta

Fiesta ma już sporo lat. Pierwszy model tego samochodu pojawił się w sprzedaży w 1976 roku. Był w tamtym czasie najmniejszym autem, jaki kiedykolwiek wyprodukowała firma Ford. Do dziś do nabywców w 50 krajach świata trafiło ponad dziewięć milionów egzemplarzy tego samochodu.


W 1995 roku fiesta przeszła dość daleko idące modyfikacje. Poza zmianą wyglądu nadwozia wprowadzono nową rodzinę silników Zetec-SE, zastosowano inne zawieszenie, unowocześniono kabinę pasażerską. Teraz Ford wprowadza do sprzedaży fiestę po kolejnej modernizacji. Dzięki zmianom stylistycznym pojazd ten przypominać będzie największy ostatnio przebój koncernu - focusa.

Zmiany widoczne są już na pierwszy rzut oka. Całkowicie bowiem zmieniono przód i tył pojazdu. Styl tych zmian zgodny jest z fordowską formułą New Edge Design. Uwagę zwracają reflektory w kształcie zbliżonym do trapezów, które osadzone zostały w całkowicie zmienionym pasie przednim. Nowy kształt zyskały także przednie błotniki i maska silnika. W miejsce wypukłości na pokrywie silnika w nowej fieście dominują przetłoczenia biegnące od reflektorów do dolnym rogom przedniej szyby tworząc literę V. Zabieg ten optycznie obniża przód całego auta. Z tyłu zmiany są nieco mniejsze, ale także nie sposób ich nie zauważyć.

Reklama

We wnętrzu nowej fiesty uwagę zwracają fotele o nieco innych kształtach oraz liczne schowki (np. bardzo funkcjonalna kieszeń z przodu fotela kierowcy), a także nowa kolorystyka harmonizująca z odcieniem lakieru karoserii.

Oprócz odświeżenia stylistyki nadwozia i wnętrza Ford wprowadził także w nowych fiestach szereg modyfikacji o charakterze funkcjonalnym. Np. pojazd ten jest pierwszym autem segmentu B, w którym jako opcja dostępne są boczne poduszki powietrzne.

Dla amatorów aut niekonwencjonalnych Ford szykuje nie lada niespodziankę. Otóż wraz pojawieniem się w sprzedaży nowej odmiany fiesty oferowany będzie także model o nazwie sport o dynamice sportowego coupe, z 105-konnym silnikiem o pojemności 1,6 litra. Po prostu nie mogliśmy nie stworzyć nowej fiesty sport - mówił przedstawicielowi Interii PL podczas salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem Malcom Thomas, dyrektor Forda odpowiedzialny za politykę modelową w sektorze samochodów mniejszych. W pumie mieliśmy najlepsze podwozie, z kolei program prac nad focusem zaowocował niedrogim układem napędowym zdolnym rozwijać moc powyżej 100 KM. Wszystko to złożyliśmy i tak powstała fiesta sport.

Z zewnątrz nowa fiesta sport różni się od swoich bardziej "normalnych" kuzynów (modele ambiente, trend, ghia, budget) kratą wlotu powietrza wykonaną z charakterystycznej siatki ze stali nierdzewnej, a także oryginalnym kształtem przedniego zderzaka, w który wbudowano okrągłe światła przeciwmgielne.. Dostępna tylko w wersji 3-drziwowej wersja sport wyróżnia się także 15-ramiennymi obręczami kół z lekkiego stopu o średnicy 15 cali, tylnym spoilerem i nakładkami w kolorze nadwozia poszerzającymi progi i tylny zderzak.

Źródłem napędu fiesty sport jest 1,6-litrowy silnik Zetec-SE o mocy 105 KM, który po raz pierwszy pojawił się w focusie. Wysoki moment obrotowy zapewnia bardzo dobre przyspieszenie - od 0 do 100 km/h w 10,2 sekundy. Dla uzyskania odpowiednio basowego tonu - typowego dla pracy aut sportowych - odgłos pracy silnika poddano modelowaniu akustycznemu.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy