Fabia z kufrem

Kiedy skoda fabia pojawiła się po raz pierwszy w ofercie czeskiego koncernu samochodowego mówiono, że na wersję sedan tego modelu trzeba będzie długo czekać. Byli i tacy, którzy w powstanie tego typu konstrukcji w ogóle nie wierzyli. Tymczasem w półtora roku po debiucie hatchbacka skoda fabia w nadwoziu typu sedan wkracza na arenę.


Skoda fabia sedan tylko do połowy, a więc gdzieś do okolic środkowego słupka nadwozia wykazuje bliźniacze podobieństwo do hatchbacka. Dalej następują już widoczne gołym okiem zmiany. Przede wszystkim wyraźnie zarysowana bryła bagażnika, który standardowo oferuje 438 litrów powierzchni (po złożeniu oparć tylnej kanapy objętość tej części nadwozia wzrasta do 789 litrów). Dzięki temu sedan dorównuje długością odmianie kombi, zaś wersję hatchback wyprzedza w tym względzie o całe 262 mm. Długie na 4222, szerokie na 1646 oraz wysokie na 1449 mm auto występuje w tych samych co inne odmiany fabii, trzech wersjach wyposażeniowych: najubozsza classic, pośrednia comfort oraz najbogatsza elegance.

Reklama

Na seryjnym wyposażeniu fabii sedan classic znajdują się między innymi poduszka powietrzna dla kierowcy oraz wspomaganie układu kierowniczego, w wersji comfort dodatkowo montowane są: drugi airbag, elektryczne podnośniki szyb, komputer pokładowy oraz centralny zamek, zaś w wersji elegance poduszki boczne, klimatyzacja, elektrycznie sterowane lusterka.

Skoda fabia sedan może być napędzana jednym z sześciu silników (cztery benzynowe i dwa diesle). Ośmiozaworowa jednostka napędowa o pojemności 1397 ccm wykazuje maksymalną moc 68 KM i maksymalny moment obrotowy 120 Nm. Zużywa średnio 7,1 litra benzyny na sto i pozwala na rozwinięcie szybkości maksymalnej 162 km/godz. Silnik o pojemności 1390 ccm i szesnastu zaworach może dysponować mocą 75 lub 101 KM oraz maksymalnym momentem obrotowym 126 Nm, zaś silnik o pojemności skokowej 1984 ccm mocą 116 KM i momentem obrotowym 170 Nm. Silnik wysokoprężny 1.9 SDI posiada moc 64 KM i moment obrotowy 125 Nm, zaś 1.9 TDI (turbodiesel) z pojemności 1896 ccm osiąga maksymalną moc 101 KM i maksymalny moment obrotowy 240 Nm.

Oba diesle należą do bardzo oszczędnych, pierwszy zużywa zaledwie 4,8 litra na sto, drugi tylko o jedna dziesiątą litra więcej. Z jednostek benzynowych najbardziej oszczędna jest ta o mocy 75 KM, spala bowiem tylko 6,6 litra na sto kilometrów.

Skoda fabia sedan nie będzie mieć na rynku łatwego życia. Przyjdzie jej bowiem rywalizować z takimi konstrukcjami jak: renault thalia, daewoo lanos czy volkswagen polo classic, a więc z pojazdami o ugruntowanej już w Polsce pozycji. Jeśli jednak cena czeskiego produktu skalkulowana zostanie w oparciu o zdrowy rozsądek samochód ma szanse stać się kolejnym przebojem rynkowym.

Skodę Fabię sedan oraz inne modele aut zaprezentowane na salonie w Genewie znajdziecie w naszej GALERII.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy