BMW serii 3 w wersji Touring
Minął tydzień i znów jesteśmy w ośrodku BMW w Garching koło Monachium. Tym razem zostaliśmy zaproszeni tu na międzynarodową prezentację najnowszego BMW serii 3 w wersji Touring, czyli kombi. To już szósta generacja tego popularnego modelu.
Zmiany w stosunku do poprzednika? Proszę bardzo. Większe gabaryty (samochód jest teraz dłuższy, szerszy i wyższy - odpowiednio o 76, 16 i 8 milimetrów) oraz sztywniejsze nadwozie; bardziej dynamiczna stylistyka; obniżony środek ciężkości, idealnie zrównoważony rozkład mas (50:50); wydłużony o 41 mm rozstaw osi, zwiastujący przestronniejsze wnętrze kabiny; 500-litrowy kufer z możliwością powiększenia do 1510 l, wyposażony w standardowe lub opcjonalne udogodnienia, ułatwiające pakowanie, rozpakowywanie i przewożenie bagażu; sporo nowinek technicznych i nowoczesnych dodatków...
Pod maskę flagowego BMW M340i xDrive Touring (dostępny od listopada) trafi sześciocylindrowy silnik benzynowy o mocy 374 KM. 330d xDrive Touring otrzyma diesla 265 KM, również sześciocylindrowego. Na początek gama silnikowa będzie składała się z trzech jednostek benzynowych (184, 258 i 374 KM) i trzech wysokoprężnych (150,190 i 265 KM). Modne trzy cylindry? Nie pod tym adresem...
BMW serii 3 zostanie pokazany szerszej publiczności podczas wrześniowego salonu samochodowego IAA we Frankfurcie. W tym samym miesiącu nowość z Bawarii będzie miała swoją premierę rynkową.
Latem 2020 zadebiutuje hybryda z możliwością uzupełniania energii ze źródeł zewnętrznych. Sedan 330e plug-in hybrid ma pozwolić na przejechanie w trybie czysto elektrycznym do 66 km. O połowę więcej niż poprzednik. Również z tą wersją "trójki", modelu od lat uznawanego za wzorzec w samochodowej klasie średniej, mamy okazję zapoznać się w Garching. Wrażenia już niebawem, gdy zakończy się embargo.