Bezpieczne volvo

Samochody Volvo to bezpieczeństwo. To wie każde dziecko. Ale dumą szwedzkiego koncernu jest także to, że wiele pojazdów produkowanych w Goeteborgu i holenderskim Born to najwyższej klasy wersje kombi.


Takimi autami Volvo szczyci się już od wielu lat. Na początku lat pięćdziesiątych nikt nie był w stanie wyobrazić sobie, że samochody Volvo kombi odniosą taki sukces. Przeciwnie, produkowane przez firmę z Goeteborga i sprzedawane do zabudowy w innych firmach podwozia, nie miały wielkiego powodzenia. Wiosną 1952 roku Volvo miało na składzie 1500 nie sprzedanych podwozi. Musimy ich się pozbyć. Zbudujemy własny furgon - oświadczył Assar Gabrielsson, jeden z założycieli Volvo. W ten sposób zapadła decyzja. W efekcie powstał samochód o tym samym zasadniczym kształcie, rozstawie osi, silniku i układzie przeniesienie napędu jak wersja osobowa, ale z tylnym zawieszeniem, które umożliwiło inną zabudowę. I tak powstało PV445. Była to oficjalna nazwa tego samochodu, ale nikt go tak nie nazywał. Samochód zaczął być znany pod nazwą duett. Było to związane z faktem, że były to dwa samochody w jednym. Wszechstronny i szybki furgon do pracy i obszerny samochód osobowy do użytku w czasie wolnym.

Reklama

W latach następnych przyszła kolej na P220, czyli słynnego amazona, później na modele 145, 245, wreszcie na słynną 850. W listopadzie 1996 roku zaprezentowano volvo V70, oparte na modelu 850 kombi, ale zmodyfikowane od wewnątrz jak i na zewnątrz. Teraz na rynku pojawia się nowa V70, zbudowana na płycie podłogowej S80, która na dobrą sprawę nie ma nic wspólnego - poza nazwą - z poprzednim modelem. Po raz pierwszy w Polsce pojazd ten zaprezentowany został dziennikarzom 10 lutego br. w Promnicach. Był tam przedstawiciel INTERIA.PL.

Nowe volvo V70 nie jest modelem pochodnym od sedana. Powstało oddzielnie, konstruowane od początku jako kombi. Założeniem było stworzenie samochodu o wnętrzu tych samych lub większych rozmiarów niż jego konkurenci (mercedes klasy E, saab 9,5, bmw serii 5, audi A6 avant), a jednocześnie z krótszym o 10 centymetrów nadwoziem. Skrócenie samochodu o kilka centymetrów miało na celu zwiększenie sztywności na skręcanie, a dzięki zwartej formie zmienieniu rozkładu mas, a co za tym idzie zmniejszeniu zużycia paliwa. I to się udało.

V70 ma nowoczesny charakter, jest ponadczasowo eleganckie praktyczne i wszechstronne. Jednocześnie jego przód przypomina pojazd sportowy, zaś tył to typowe kombi, tyle że już nie tak kanciaste jak poprzedni model. Elementami stylizacji, które wiążą te odległe od siebie części są boczne wyoblenia, które biegną wzdłuż całego samochodu. Na początku sprzedaży oferowane będą trzy wersje silnikowe V70 z jednostkami pięciocylindrowymi o dużych mocach. Top model to wersja T5 z silnikiem o pojemności 2,3 litra, który osiąga moc 250 KM. Ponadto model 2,4 l o mocy 170 KM i turbodoładowany o pojemności 2,0 l o mocy 180 KM. W maju pojawić się mają także inne wersje.

Już wkrótce w naszych Wrażeniach z jazdy o tym jak jeździ się najnowszym modelem Volvo.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy