718 Cayman. Najtańsze Porsche w ofercie
W Szwecji w okolicach Malmo odbywają się pierwsze jazdy Porsche 718 Cayman.
Trzecia generacja tych samochodów z silnikiem umieszczonym centralnie charakteryzuje się wyższą mocą i niższym zużyciem paliwa. To zasługa nowo opracowanych, 4-cylindrowych jednostek typu bokser z turbodoładowaniem. Nazwa 718 nawiązuje do wyścigowego 718 z końcówki lat 50. Który również miał 4-cylindrowy silnik tego typu.
Po raz pierwszy Coupé i Roadster (boxster) legitymują się tymi samymi zakresami mocy. Bazowa odmiana osiąga 220 kW (300 KM) z pojemności 2 litrów, a bardziej sportowa "S" z 2,5 litra generuje 257 kW (350 KM). To o 18 kW (25 KM) więcej niż w poprzednikach; równocześnie średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym NEDC spadło z 8,1 do 6,9 l/100 km.
Nowy 718 Boxster pojawił się u dealerów Porsche z końcem kwietnia 2016 roku. Modele 718 Cayman i 718 Cayman S można już zamawiać; ich rynkowy debiut w Europie nastąpi 24 września br. Polskie ceny to 224.510 zł (cayman) i 318.620 zł (cayman S). Tym samym jest to najtańsze Porsche w ofercie producenta z Zuffenhausen.