Volkswagen Polo po liftingu
Po pięciu latach od debiutu miejski Volkswagen doczekał się modernizacji.
Na pierwszy rzut oka Polo zmieniło się niewiele - subtelnie przeprojektowane przednie światła i zderzak z chromowaną listwą nawiązują do stylizacji większego Golfa. Jako pierwszy w segmencie, model będzie opcjonalnie oferowany z LED-owymi reflektorami, dostępnymi m.in. w Audi A3.
Do Golfa nawiązuje również wystrój deski rozdzielczej z nową kierownicą i wskaźnikami w tubach. Poza tym zmiany objęły elementy konsoli środkowej: panel sterowania wentylacją oraz dostępne systemy multimedialne. Zależnie od wersji, lista ich funkcji obejmuje m.in. system Bluetooth z możliwością bezprzewodowego podłączenia odtwarzacza MP3, sterowanie gestami (np. powiększanie mapy poprzez zbliżanie dwóch palców, jak w smartfonie) czy aplikacje internetowe.
Modernizacja Polo głównie skupiła się jednak na ofercie jednostek napędowych. Pojawi się w niej m.in. 3-cylindrowy, benzynowy silnik 1.0 TSI o mocy 90 KM (debiut w połowie br.). Zasilana nim odmiana BlueMotion ma średnio zużywać 4,1 l na 100 km. Później do oferty dołączą jeszcze mocniejsze warianty z jednostkami 1.4 TSI - BlueGT (150 KM) oraz GTI (192 KM). Stosowane dotychczas turbodiesle 1.2 i 1.6 TDI zastąpi z kolei nowy, 3-cylindrowy silnik 1.4 TDI, dostępny w trzech wersjach mocy: 75, 90 i 105 KM.
Polo po liftingu wzbogaci się też o nowy układ kierowniczy z elektromechanicznym wspomaganiem oraz elementy wyposażenia znane z aut wyższych klas. Za dopłatą oferowane będzie np. zawieszenie z dwoma trybami tłumienia (zwykłym i sportowym), system rozpoznający zmęczenie kierowcy, aktywny tempomat (działa w zakresie 30-160 km/h) i funkcja awaryjnego hamowania z niskich prędkości (do 30 km/h).
Odświeżone Polo pojawi się w salonach VW wiosną br.
msob