Zupełnie nowe Toledo!

Na salonie samochodowym w Madrycie Seat zaprezentował nowy model - Toledo Prototipo. Ten prototyp daje pogląd na to, jak będzie wyglądała produkcyjna wersja Toledo, której debiut zaplanowano jeszcze na ten rok.

Seat Toledo Prototipo / kliknij
Seat Toledo Prototipo / kliknijINTERIA.PL

Toledo jest drugim modelem nowej generacji samochodów Seata, która zapoczątkowana została przez Alteę. Toledo nawiązuje do niej stylizacją, ma jednak bardziej wszechstronne wnętrze i większy bagażnik.

Nowa stylizacja, którą charakteryzują światła przypominające kocie oczy oraz szeroki grill jest od razu dostrzegalna w Toledo Prototipo. Przez bok samochodu, od reflektorów aż po tylny zderzak przebiega linia, którą po raz pierwszy Seat zaprezentował w prototypie Salsa. Ponad nią Toledo wymalowane jest w barwie platynowej, a poniżej - miedzianej.

INTERIA.PL

Toledo Prototipo, choć wyraźnie nawiązuje do Altei, jest autem bardzo charakterystycznym i łatwo rozpoznawalnym. Wyraźnie rzuca się w oczy dwustopniowa klapa bagażnika.

Wnętrze auta to połączenie materiałów tradycyjnych i nowoczesnych co powoduje, że kabina jest jasna, funkcjonalna i przyjemna.

Tapicerka, kierownica, drążek skrzyni biegów oraz panel z instrumentami pokładowymi są obite naturalną skórą. Deska rozdzielcza jest dwukolorowa. Duża konsola środkowa jest delikatnie skierowana w stronę kierowcy. Znajdują się na niej sterowanie systemem audio, nawigacją oraz klimatyzacją.

Przednie fotele posiadają wbudowane 7-calowe ekrany, na których podczas jazdy pasażerowie tylnych siedzeń mogą oglądać TV lub filmy DVD. Każdy ekran posiada osobne słuchawki oraz osobne sterowanie. Podczas postoju cieszyć filmami mogą się również pasażerowie zajmujący miejsca z przodu, którzy mają do dyspozycji 6,5-calowy ekran używany zwykle przez system nawigacji.

Toledo Prototipo napędzany jest za pomocą 2-litrowego silnika o mocy 150 KM. Napęd za pośrednictwem sześciobiegowej ręcznej skrzyni biegów, znanej z modelu Altea, jest przekazywany na koła przednie.

Zawieszenie jest zapożyczone z Altei. W Toledo zamontowano jednak sztywniejsze amortyzatory i bardziej miękkie sprężyny. Wspomaganie kierownicy zależne jest od prędkości samochodu.

Auto porusza się na 19-calowych felgach aluminiowych.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas