Zupełnie nowa marka samochodów już w Polsce. Maxus namiesza na rynku?

Choć chińska marka Maxus, oferująca samochody elektryczne, dopiero debiutuje w Polsce, na kilku rynkach europejskich jest już znana. Oferta producenta w naszym kraju obejmuje dwa auta osobowe oraz dwa użytkowe. Pod koniec tego roku producent planuje wprowadzić pierwszego w Europie w pełni elektrycznego 5-osobowego pick-upa.

Maxus Euniq 6
Maxus Euniq 6materiały prasowe

Maxus wjeżdża do Polski. Marka jest znana w Europie

Maxus to chińska marka samochodów elektrycznych. Należy do państwowego giganta SAIC Motor, mającego swoją siedzibę w Szanghaju. SAIC Motor od 5 lat jest największym chińskim i jednym z największych na świecie koncernów motoryzacyjnych. Znajduje się także na liście Fortune Global 500 (skupia największe spółki świata).

Maxus pojawił się w Europie w 2018 roku dzięki norweskiej firmie RSA. Oprócz Norwegii, marka funkcjonuje również w Szwecji, Danii, Finlandii, Islandii, Grenlandii, na Wyspach Owczych, a teraz także w naszym kraju.

Maxus wjeżdża do Polski. Co w ofercie

Obecnie sieć dealerska marki w Polsce obejmuje 16 placówek. Salony Maxusa znajdują się w między innymi w Warszawie, Gdańsku, Bielsku-Białej, Łodzi i Katowicach. Firma planuje jednak, że do końca roku sieć zostanie rozszerzona do ponad 20 punktów sprzedaży oraz obsługi serwisowej.

Oferta producenta w Polsce obejmuje dwa samochody dostawcze (modele e-Deliver 3 i e-Deliver 9), SUV-a Euniq 6 i minivana (Euniq 5). Dwa ostatnie modele będą dostępne w naszym kraju na początku czwartego kwartału tego roku. Nieco szybciej pojawią się samochody użytkowe. Producent deklaruje, że już w sierpniu dopłyną do Polski z norweskiego magazynu.

Maxus Euniq 6 - cena, wyposażenie i osiągi chińskiego SUV-a

Flagowy SUV przyciąga uwagę rozmiarami (ponad 4,7 m długości, prawie 1,9 m szerokości i niemal 1,74 m wysokości) oraz pojemnością bagażnika - 754 litry. Samochód ma napęd na przednie koła. Za wprawianie auta w ruch odpowiada silnik elektryczny o mocy 177 KM i 310 Nm. Według producenta, prędkość maksymalna, jaką może osiągnąć Euniq 6 to 160 km/h. Zasięg w cyklu miejskim ma wynosić 452 km. Litowo-jonowy akumulator o pojemności 70 kWh można ładować prądem zmiennym (AC) albo stałym (DC). W pierwszym przypadku uzupełnienie energii od 0 do 100 proc. ma zajmować 10 godzin. W drugim, naładowanie z poziomu 30 proc. do 80 proc. ma trwać 35 minut.

Maxus Euniq 6

Maxus Euniq 6materiały prasowe
Maxus Euniq 6materiały prasowe
Maxus Euniq 6materiały prasowe
Maxus Euniq 6materiały prasowe
Maxus Euniq 6materiały prasowe
Maxus Euniq 6materiały prasowe
Maxus Euniq 6materiały prasowe
Maxus Euniq 6materiały prasowe
Maxus Euniq 6materiały prasowe
Maxus Euniq 6materiały prasowe
Maxus Euniq 6materiały prasowe

Euniq 6 wyposażony jest w adaptacyjny tempomat, kamerę parkowania 360 stopni, ostrzeżenie o martwym polu czy automatyczny system hamowania awaryjnego. W standardzie można znaleźć też np. podgrzewane fotele. Lista wyposażenia obejmuje także indukcyjną ładowarkę do smartfonów, Apple CarPlay oraz Android Auto.

Cena SUV-a startuje od niemal 225 tys. złotych.

Maxus Euniq 5 - jaka cena minivana?

Elektryczny minivan dysponuje układem foteli 2+2+2. Wyposażenie obejmuje dwuczęściowy, otwierany panoramiczny dach, automatyczną klimatyzację czy reflektory LED. Ponadto Euniq 5 posiada system multimedialny z dotykowym ekranem, obsługujący Android Auto i Apple CarPlay.

Maxus Euniq 5

Maxus Euniq 5materiały prasowe
Maxus Euniq 5materiały prasowe
Maxus Euniq 5materiały prasowe
Maxus Euniq 5materiały prasowe
Maxus Euniq 5materiały prasowe
Maxus Euniq 5materiały prasowe
Maxus Euniq 5materiały prasowe
Maxus Euniq 5materiały prasowe
Maxus Euniq 5materiały prasowe
Maxus Euniq 5materiały prasowe
Maxus Euniq 5materiały prasowe
Maxus Euniq 5materiały prasowe
Maxus Euniq 5materiały prasowe
Maxus Euniq 5materiały prasowe
Maxus Euniq 5materiały prasowe
Maxus Euniq 5materiały prasowe

Model Euniq 5 napędza silnik generujący 177 KM i 310 Nm. Litowo-jonowy akumulator o pojemności 70 kWh ma zapewnić do 437 km zasięgu w cyklu miejskim. Ładowanie prądem stałym od 30 do 80 proc. ma zajmować 35 minut.

W Polsce ten 6-miejscowy minivan to koszt rzędu 239 900 złotych.

Maxus e-Deliver 3 - ile kosztuje w Polsce?

Producent zaznacza, że jest to pierwszy na świecie samochód dostawczy, który od początku był projektowany jako pojazd z napędem elektrycznym, a nie jest jedynie pod niego dostosowany. Dzięki temu udało się zaoszczędzić na masie samochodu 200 kg, a to pozwoliło uzyskać ładowność do 930 kg. Możliwość holowania przyczepy sięga 1025 kg.

Samochód dostępny jest w dwóch wariantach długości (455,5 cm lub 514,5 cm). Rozstaw osi w przypadku krótszej wersji to 291 cm, a dłuższej 328,5 cm. W obu szerokość wynosi 178 cm. Maxus e-Deliver 3 oferowany jest z dwoma akumulatorami - 35 lub 50,2 kWh. Ładowanie tego drugiego prądem stałym (DC) od 5 do 80 proc. ma wynosić 45 minut. Do dyspozycji są dwa tryby jazdy - normalny i ekologiczny. Zasięg w mieście ma wynosić do 342 km.

Maxus Deliver 9 oraz 3

Maxus Deliver 3materiały prasowe
Maxus Deliver 3materiały prasowe
Maxus Deliver 3materiały prasowe
Maxus Deliver 9materiały prasowe
Maxus Deliver 9materiały prasowe
Maxus Deliver 9materiały prasowe
Maxus Deliver 9materiały prasowe
Maxus Deliver 9materiały prasowe
Maxus Deliver 9materiały prasowe
Maxus Deliver 9materiały prasowe
Maxus Deliver 9materiały prasowe
Maxus Deliver 9materiały prasowe
Maxus Deliver 9materiały prasowe
Maxus Deliver 9materiały prasowe
Maxus Deliver 9materiały prasowe
Maxus Deliver 9materiały prasowe
Maxus Deliver 9materiały prasowe
Maxus Deliver 9materiały prasowe
Maxus Deliver 9materiały prasowe
Maxus Deliver 9materiały prasowe

Podstawowy wariant samochodu kosztuje 159 725 złotych brutto.

Maxus e-Deliver 9 - drogi samochód użytkowy

Największy samochód użytkowy w gamie chińskiej marki. Oferowany jest w dwóch wariantach długości - 554,5 lub 594 cm z rozstawem osi kolejno 336,5 oraz 376 cm. W zależności od tego, jaką specyfikację wybierze klient, może on liczyć 9,7 lub 11 metrów sześciennych przestrzeni ładunkowej. Ładowność samochodu to 1 200 kilogramów. Poradzi sobie też z przyczepą o masie 1,5 tony.

W tym modelu producent oferuje trzy pojemności akumulatora - 51,5 72 lub 88,55 kWh. Wszystkie mogą być ładowane prądem zmiennym (AC) lub stałym (DC). Uzupełnienie energii od 20 do 80 proc. w przypadku dwóch pierwszych akumulatorów ma trwać 36 minut, a w topowej specyfikacji 45 minut. Zasięg modelu ma wynosić do 353 km w mieście.

Maxus zadbał też o wyposażenie samochodu. W kabinie można znaleźć wiele schowków i pojemników. W standardzie e-Deliver 9 oferuje 6 poduszek powietrznych, system monitorujący w trybie ciągłym martwe pole oraz układ, który ostrzega przed kolizją i w niebezpiecznych sytuacjach może uruchomić hamulce.

Ceny modelu startują od 303 578 złotych brutto. Zarówno w przypadku modelu e-Deliver 3, jak i e-Deliver 9 klienci mają możliwość wyboru między vanem i podwoziem z kabiną.

Maxus planuje wprowadzić do Europy elektrycznego pick-upa

Pod koniec tego roku firma planuje wprowadzić do sprzedaży pierwszego w Europie w pełni elektrycznego 5-osobowego pick-upa. Chodzi o model eT90. Z kolei w 2023 roku ma zadebiutować MIFA 9 czyli 6-osobwy minivan klasy wyższej, jak również elektryczna ciężarówka o masie 7,5 tony.

Maxus eT90

Maxus eT90Maxusmateriały prasowe
Maxus eT90materiały prasowe
Maxus eT90materiały prasowe
Maxus eT90materiały prasowe
Maxus eT90materiały prasowe
Maxus eT90materiały prasowe
Maxus eT90materiały prasowe
Maxus eT90materiały prasowe
Maxus eT90materiały prasowe
Maxus eT90materiały prasowe
Maxus eT90materiały prasowe
Maxus eT90materiały prasowe
Maxus eT90materiały prasowe
Maxus eT90materiały prasowe

***

Moto Flesz - odcinek 50. Rosną koszty budowy dróg, auta elektryczne w Polsce mają pod górkęINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas