Znamy szczegóły na temat Mercedesa G 500 4x4²

Mercedes opublikował dane swojego nowego G 500 4x4², a także zdjęcia i promocyjne wideo.

Niemcy zaprezentowali niedawno niezwykłą wersję swojego klasycznego offroadera - G 500 4x4². Od standardowego auta różni się on znacznie większymi możliwościami terenowymi, ale do tej pory nie wiedzieliśmy o ile większymi. Teraz jednak Mercedes opublikował szczegółowe informacje na temat tego auta.

Najbardziej rzucającą się w oczy zmianą jest naturalnie prześwit - standardowa klasa G ma go 21 cm, a wersja 4x4² aż 45 cm. Dzięki temu terenówka ta może pochwalić się znacznie większą głębokość brodzenia (1 metr wobec 60 cm), a także kątem zejścia i natarcia (52/54 stopnie, zamiast 36/27 stopni). Zmienił się także kąt rampowy z 21 do 47 stopni.

Reklama

Standardowo auto porusza się na oponach 325/55 naciągniętych na 22-calowe felgi. Jeśli jednak ktoś chce faktycznie sprawdzać możliwości offroadowe G 500 4x4², powinien wybrać opcjonalne, 18-calowe koła z terenowym ogumieniem MT. Co ciekawe, jeśli natrafimy na przykład na kopny piasek i będziemy chcieli obniżyć ciśnienie w oponach, możemy robić to właściwie bez ograniczeń. Specjalne pierścienie dbają o to, aby gumy nie ześlizgnęły się z obręczy.

Auto napędzane jest nowym, 4-litrowym V8 biturbo (zwykłe G 500 ma silnik 5,5 litra) rozwijający 422 KM (zwykły model 387 KM) z blokiem wykonanym ze stopu aluminium. Taka moc w aucie mierzącym 225 cm wysokości wymaga odpowiedniego zawieszenia. Mercedes zdecydował się na zastosowanie w G 500 4x4² podwójnego układu - przy każdym kole pracuje zamontowany równolegle system podwójnych sprężyn i amortyzatorów. Jedna kolumna ma standardowe ustawienie, natomiast druga posiada elektronicznie sterowaną siłę tłumienia. Dostępne są dwa tryby - Sport i Comfort z czego ten drugi aktywowany jest automatycznie, jeśli auto wykryje niebezpieczną sytuację.

Mercedes G 500 4x4² to zatem rasowy offroader, ale jak to klasa G, oferuje również mnóstwo luksusu. Wnętrze wykończono świetnej jakości skórą z białymi przeszyciami - znajdziemy ją nie tylko na fotelach i desce rozdzielczej, ale również słupkach i podsufitce. Podczas wypraw w teren warto również uważać na osłony nadkoli - wykonano je z włókna węglowego, podobnie jak listwę z dodatkowym LEDowym oświetleniem nad przednią szybą.

Auto jest gotowe do produkcji, a jej uruchomienie uzależnione jest tylko od reakcji rynku na widoczną na zdjęciach wersję pokazową.


magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy