Zdominowany przez Włochów
Druga runda Rajdowych Mistrzostw Europy, Rajd Mille Miglia, zdominowali włoscy kierowcy
Wszystkie stopnie podium przypadły mieszkańcom słonecznej Italii, zaś najlepszą załogą okazali się Paolo Andreucci/Anna Andreussi jadący Mitsubishi Lancerem Evo 9. Żadna z polskich ekip biorących udział we włoskich zawodach nie osiągnęła mety. Zarówno Czopik/Wroński (Mitsubishi Lancer Evo 9), jak też Sołowow/Baran (Peugeot 207 S2000) opadłli z powodu awarii samochodów.
Andreucci, zwycięzca z 2004 roku warszawskiego Kryterium Asów na ulicy Karowej w Warszawie, zdominował włoską rundę Mistrzostw Europy, uzyskując już na drugim odcinku, rozgrywanym w ulewnym deszczu, prawie 23-sekundową przewagę na konkurentami. Z każdą kolejną próbą Andreucci powiększał dystans do rywali, meldując się na mecie minutę przed Lucą Rossetti/Matteo Chiarcossi (Peugeot 207 S2000), triumfatorów klasyfikacji Mistrzostw Europy. Trzecia załoga - Renato Travaglia/Lorenzo Granai (Fiat Punto S2000), straciła do zwycięzcy prawie 3,5 minuty, zajmując jednocześnie drugie miejsce w Czempionacie Starego Kontynentu. W połowie pierwszego etapu z rywalizacji odpadli Tomasz Czopik oraz Łukasz Wroński.
Krakowianie musieli zrezygnować z jazdy, po tym jak w ich seryjnym Mitsubishi Lancerze zepsuła się turbosprężarka. Do momentu awarii Czopik i Wroński zajmowali 17 miejsce w klasyfikacji generalnej. Będący na czternastej pozycji po piątkowym etapie Michał Sołowow i Maciek Baran (Peugeot 207 S2000) ruszyli do drugiego etapu z nadziejami na awans w klasyfikacji generalnej. Nadzieje te legły na 13 odcinku specjalnym (nomen omen!), widoącym na Col San Zeno we włoskich Dolomitach, wraz z urwanym amortyzatorem.
- To było na bardzo szybkiej partii, z "szóstkowym" zakrętem. Przejechaliśmy po lekkim wybrzuszeniu asfaltu i nagle wyrwał się z mocowania przedni lewy amortyzator. Udało nam się wyhamować kilka metrów przed ostrym nawrotem. Nie znamy przyczyny awarii: amortyzator po prostu wystrzelił, przebił kopułę i uszkodził od wewnątrz maskę. Mógłbym to zrozumieć gdybyśmy w cokolwiek uderzyli. Ale nic takiego nie miało miejsca. Widocznie była to jakaś wada materiału. Szkoda. Była szansa na miejsce w pierwszej dziesiątce rajdu - powiedział Michał Sołowow.
W punktacji Mistrzostw Europy po dwóch rundach prowadzi Włoch Luca Rossetti. Kolejną rundą będzie chorwacki Croatia Delta Rally, zaplanowany w dniach od 22 do 24 maja.
(mw)
Wyniki Rallye Mille Miglia
1. Paolo Andreucci/Anna Andreussi (Włochy, Mitsubishi Lancer Evo 9) 3:20.35,7 2. Luca Rossetti/Matteo Chiarcossi (Włochy, Peugeot 207 S2000) + 51,1 sek. (1. w ME) 3. Renato Travaglia/Lorenzo Granai (Włochy, Fiat Punto S2000) + 3.31,2 min. (2. w ME) 4. Piero Longhi/Maurizio Imerito (Włochy, Subaru Impreza WRX) + 4.18,8 min. (3. w ME) 5. Andrea Navarra/Guido D'Amore (Włochy, Fiat Punto S2000) + 4.50,3 min. 6. Tobia Cavallini/Flavio Zanella (Włochy, Peugeot 207 S2000) + 7.33,4 min. 7. Corrado Fontana/Renzo Casazza (Włochy, Fiat Punto S2000) + 8.13,7 min. 8. Andrea DallavillaTommaso Rocco (Włochy, Peugeot 207 S2000) + 8.58,4 min. 9. Alessandro Perico/Fabrizio Carrara (Włochy, Peugeot 207 S2000) + 9.21,1 min. 10. Andrea Torlasco/Michele Brega (Włochy, Renault Clio S1600) + 9.33,7 min.
Klasyfikacja Mistrzostw Europy
1. Luca Rossetti (I) 32 pkt. 2. Renato Travaglia (I) 19 pkt. 3. Anton Alen (FIN) 11 pkt. 4. Piero Longhi (I) 7 pkt. 5. Jan Kopecky (CZ) 6 pkt. 6. Krum Donczew (BG) 6 pkt. 7. Corrado Fontana (I) 5 pkt. 8. Andrea Aghini (I) 4 pkt. 9. Volkan Isik (TR) 4 pkt. 10. Giandomenico Basso (I) 2 pkt.