Zaledwie 2,1 proc. nowych aut z Polski zostaje w kraju!

Z polskich fabryk wyjeżdża coraz więcej samochodów. W minionym miesiącu nad Wisłą powstało niemal 65,1 tys. nowych aut. To o przeszło 2 tys. więcej niż w lutym.

Niemal wszystkie produkowane w Polsce samochody trafiają na eksport
Niemal wszystkie produkowane w Polsce samochody trafiają na eksportInformacja prasowa (moto)

Aż o 9 proc. w stosunku do lutego zwiększyła się produkcja w gliwickiej fabryce Opla. W zeszłym miesiącu z linii montażowej zjechało tam 19,6 tys. samochodów. Lokomotywą produkcji jest nowa, piąta już, generacja Opla Astry, która stanowi przeszło połowę produkcji gliwickiej fabryki.

Nieznacznie produkcję zwiększyły też fabryka Volkswagena w Poznaniu i Fiat Chrysler Automobiles w Tychach. Największym producentem pojazdów w Polsce pozostaje fabryka Fiata. W marcu zakład wyprodukował już 29,3 tys. aut, co daje mu aż 48,5 proc. udziału w ogóle produkcji samochodów w Polsce! Najpopularniejszym modelem z naszego kraju pozostaje Fiat 500.

W zakładzie Volkswagena w Poznaniu powstało w zeszłym miesiącu 16,2 tys. aut, głównie modelu Caddy (w stolicy Wielkopolski budowany jest również Volkswagen Transporter T6).

Przytłaczająca większość budowanych w naszym kraju pojazdów trafia na eksport. W pierwszym kwartale bieżącego roku do polskich klientów trafiło jedynie 4,2 tys. z ogólnej liczby niemal 158 tys. zbudowanych w kraju pojazdów. W zeszłym roku zaledwie 2,1 proc. ogółu produkcji trafiło na polski rynek!

Taka sytuacja jest dość przykra. Wiele z wyprodukowanych w Polsce samochodów w końcu trafia bowiem na polskie drogi. Tyle, że dopiero po kilku lub kilkunastu latach i większych czy mniejszych drogowych przygodach.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas