Za dziewięć miesięcy narodziny...
15 grudnia, dokładnie dziewięć miesięcy przed wprowadzeniem na rynek fiata 500 (pojazd ten produkowany będzie wyłącznie w Polsce), ruszyła kampania reklamowa przypominająca o premierze pojazdu zaplanowanej na 15 września 2007 r.
Jednocześnie rozpoczął się konkurs zatytułowany "Baby Room" . To nietypowe przedsięwzięcie adresowane do przyszłych mam, które rejestrując się na specjalnej stronie internetowej, będą mogły wygrać nowy model tego samochodu: jedynym warunkiem uczestnictwa w końcowym losowaniu jest zbieżność daty narodzin dziecka z datą premiery pojazdu.
Dzięki istniejącej już od jakiegoś czasu stronie projekt "500 wants you" odniósł spory sukces. Świadczą o tym następujące dane: około 14.750.000 wyświetleń strony, ponad 2.397.000 wejść do serwisu, prawie 1.875.000 wejść tzw. "unique visitors" i wreszcie ponad 29.300 zarejestrowanych użytkowników.
Ale to nie wszystko. Poprzez "Concept Lab" wysłano ponad 166.500 projektów i 22.480 sugestii.
Co więcej, przedsięwzięcie pociągnęło za sobą 682 nowych haseł w "500ology", 1.262 wysłanych maskotek, 1.456 skomponowanych dżingli, 1.443 ściągniętych utworów w formacie mp3, 1.057 projektów dla "Designboom" i 20 propozycji strony głównej.
Zaledwie dziewięć miesięcy przed premierą samochodu pomysły wciąż się mnożą i przyszedł czas na kolejne przedsięwzięcia.
W konkursie "Baby Room" na stronie fiat500.com można dać wyraz swej kreatywności dzięki konkursowi "500 Sticker Art Contest". Konkurs ten jest otwarty dla wszystkich grafików - projektantów, artystów ulicznych, osób trudniących się robieniem tatuaży, freestylerów, designerów art. żywnościowych i innych artystów zajmujących się sztuką wizualną.
Spośród pięciu finałowych propozycji zewnętrznego wyglądu samochodu, wytypowanych przez użytkowników serwisu, zostanie wybrany i wcielony w życie najlepszy projekt a autor otrzyma sztabkę złota "500 wants you".
Jednocześnie rozwija się wirtualne laboratorium "Concept Lab II", przy pomocy którego można stworzyć swój własny projekt wnętrza samochodu.