Z Warszawy do Wrocławia z pominięciem A2. Tak ma wyglądać nowa trasa

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wie już, jaka firma zaprojektuje brakujący łącznik drogi ekspresowej S8 z węzła Kozenin do węzła Łódź Południe. Dzięki tej inwestycji docelowo z Warszawy na Dolny Śląsk dojedziemy szybciej z całkowitym pominięciem autostrady A2.

Wielkie zmiany w kraju. Nowy łącznik drogi S8

Z Warszawy do Wrocławia (i odwrotnie) jedzie się całkiem komfortowo i szybko, jednak najsłabszym ogniwem są często obciążone autostrady A1 i A2. To właśnie tam często spotykamy się z utrudnieniami czy gęstym ruchem. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ma jednak pomysł, jak można skrócić czas dojazdu i poprawić jakość podróży ze stolicy na Dolny Śląsk. Niebawem ruszą prace nad nowym łącznikiem drogi ekspresowej S8.

Warszawa-Wrocław bez autostrad? GDDKiA ma plan

Nowa droga, której planowaniem i budową zajmie się Transprojekt Gdański, będzie miała gigantyczny wpływ na połączenie z Warszawy do Wrocławia. Aktualnie większość kierowców jadących z Dolnego Śląska kieruje się do węzła Łódź Południe i wybiera dalszą trasę do stolicy przez autostradę A1, biegnącą przez mocno obciążoną ruchem A2.

Reklama

GDDKia jest przekonane, że połączenie S8 do okolic Tomaszowa Mazowieckiego znacząco ułatwi podróż, przejmując część ruchu z bardzo zatłoczonej autostrady A2 (na odcinku Łódź - Warszawa), a także z autostrady A1, między węzłem Łódź Południe i Piotrkowem Trybunalskim.

Przebudowa S8 przyniesie więcej dobrego

Jak wynika ze wstępnych planów, nowy 60-kilometrowy łącznik przyniesie korzyści także mieszkańcom innych województw. Dalsza część nowej trasy do planowanego węzła Kozenin u zbiegu S12 i S74 usprawni również przejazd od strony Wielkopolski w kierunku woj. świętokrzyskiego i podkarpackiego.

Zgodnie ze specyfikacją podaną przez GDDKiA, łącznik między węzłami Łódź Południe i Kozenin, to 60 kilometrów dwujezdniowej drogi ekspresowej o dwóch pasach ruchu w każdym kierunku. Droga będzie wyposażona w bezkolizyjne węzły drogowe, nowoczesny system zarządzania ruchem, a także wszelkie instalacje służące ochronie środowiska.

Kiedy pojedziemy nowym odcinkiem S8: Łódź Południe - Kozenin?

Według wstępnych założeń, o których informował serwis lodz.pl, po opracowaniu opracowaniu studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej pierwsze pozwolenia na budowę powinny być uzyskane w 2025 r. Wówczas będzie możliwe ogłoszenie przetargu na projekt docelowy i budowę trasy.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: polskie drogi | GDDKiA | droga ekspresowa | droga S8 | autostrada A1 | Autostrada A2
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy