Wraca moda na "salonówki"?
W Europie - po raz pierwszy od 11 miesięcy - wzrósł popyt na nowe samochody. Na takie auta coraz częściej decydują się Niemcy i Francuzi.
Jak poinformowało Europejskie Stowarzyszenie Producentów Przemysłu Motoryzacyjnego, w lutym sprzedano w Europie 1,01 mln nowych samochodów. To wynik o 1,4 procenta lepszy niż w analogicznym okresie minionego roku.
Największy wzrost zainteresowania swoimi produktami zanotował koncern Volkswagen, któremu udało się sprzedać aż o 9,1 procenta więcej pojazdów niż przed rokiem. Do udanych początek roku zaliczyć może również General Motors. Dzięki dużemu zainteresowaniu nową astrą i insignią sprzedaż koncernu w Europie wzrosła o 8,3 procenta. Jednak w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku mniej pojazdów sprzedały m.in.: Fiat, Ford i PSA Citroen Peugeot.
Za sumaryczny wzrost popytu w Europie odpowiadają rynki: niemiecki i francuski. Nasi sąsiedzi zza Odry kupili w styczniu i lutym o 15 procent więcej aut niż w zeszłym roku. We Francji popyt wzrósł o 13 procent.
Optymizmu Niemców i Francuzów nie podzielają natomiast Włosi, Hiszpanie i Anglicy. W ojczyźnie Fiata liczba nowo zarejestrowanych pojazdów zmniejszyła się o 21 procent, w Hiszpanii aż o 28 procent, a Wielkiej Brytanii o 11 procent.